FIAT Marea Fan Club

Usmívejte se na Marušky, Marušky se budou usmívat na vás!
Právě je 19 bře 2024, 06:34

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 40 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Čerpadlo Lucas
PříspěvekNapsal: 12 pro 2011, 00:00 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 27 čer 2010, 00:00
Příspěvky: 44
Bydliště: Karlovy Vary
Zdravim všechny! Mam klasický zimní problém starších dieselů- v mrazu přestalo auto startovat. Soused s ochcávkou 19 tdi mi tvrdí že to je nemoc fiatů, tak mě to štve protože doteď všechno fungovalo a já i v -17 staroval na otočení. Marejku mam pěknou udržovanou a udělanou tak je škoda jí odepsat.
Motor jsem předběžne zkontroloval:
Autobaterie Bosh rok stará: ok
Žhavící svíčky odzkoušeny samostatně i na motoru: ok
Relé žhavení odzkoušeno: ok
Trysky a řídící vstřik( s kabelem): komplet nový před namontováním odzkoušený a seřízený (mimochodem stály 12.000czk)
Palivový filtr: ok
Vzduchový:ok
Olej:ok
Na víčku na motoru: bez pěny
Chladící kapalina : ok, neztrácí se.
Motor netlakuje dovody ani nevaří, do kopce krásně táhne, maxV 180km/h dosáhne bez problémů ale jakmile spadne k0tak startuje na 2-3 válce a hulí nespálenou naftu. Hadice k čerpadlu a filtru jsem vyměnil za čiré takže vidim že nafta teče ok bez bublin.
S diagnostikou ve fiatu jsem nepochodil- mam moc starý auto a nemají konektor a běžný automechanici ho taky nemají takže zatim bez diagnostiky.
Je možnost že čerpadlo netlačí dostatek nafty? Na ztrátu komprese to nevypadá. Nebo odešlo nějaké čidlo? Dokážete někdo poradit- běžní automechanici mě moc nenadchli a zatim poránu dělam italskym autům akorád ostudu...

_________________
Fiat Marea Weekend 1.9TD100 97"


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 pro 2011, 00:09 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 27 čer 2010, 00:00
Příspěvky: 44
Bydliště: Karlovy Vary
Přes víkend jsem byl na Božím daru. (nejvýše položená obec ČR ) Auto jsem nastartoval až když jsem ohřál přívodní trubky ke vstřikům ( tryskám) horkovzdušnou pistolí.
Zkoušel jsem horkovzdušku strčit do sání jako se startovaly PV3S novinama ( zapálenejma :) ale na to motor nijak nereagoval. Až po ohřátí trubek po chvíly slybování naskočil. Venkovní teplota cca -7.

_________________
Fiat Marea Weekend 1.9TD100 97"


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 pro 2011, 00:12 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 27 čer 2010, 00:00
Příspěvky: 44
Bydliště: Karlovy Vary
Zapoměl jsem dodat že po prvním nastartování a ohřátí motoru už auto startuje normálně, i když někdy musim startovat dvakrát kdy poprvé prostě nechytne a napodruhé hned na první otočení.

_________________
Fiat Marea Weekend 1.9TD100 97"


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 pro 2011, 08:29 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 08 říj 2009, 00:00
Příspěvky: 479
To co ti řekl majitel TDI je píčovina a on je vůl..To se mu to kecá, když má přímý vstřik, ale Ty máš předkomůrku, kde musíš mít dobrou kompresi, aby motor chytil..Ale Ty máš podle mne problém v malé vůli na ventilech a při studeném motoru některé ventily netěsní, až když neustálým startováním motor "ohřeješ" tak se rozběhne..Budeš mít patrně nulové vůle u sacích ventilů..Takže zastudena zvedni kolo, dej tam 5 rychlost a zatoč kolem, musí tam být 4krát stejný odpor, poměrně velký..Nech zkontrolovat vůle /podložky se dají koupit nebo zbrousit/..vačku vyndavat nemusíš...Není možné, aby komprese najednou zmizela...Musel by se motor přehřát, apod..A tenhle motor neházej do žita, je výborný....Protože jestli motor při startování bíle kouří a žhavení funguje/chce to zkusit ještě napřímo drátem z plus baterie na žhavičky, ať je jistota/tak už jedině ta komprese...Fiat není žádný blbec, to si jen blbci myslí... :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 pro 2011, 09:14 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 08 pro 2005, 01:00
Příspěvky: 5325
Bydliště: Nikol-city 608479374
Motor: 2,4TDS
nech sai v servise premerit kompresy,zrejme bude slaba.

_________________
Lancia Kappa 2,0 16v turbo
subaju impjeza 1,6


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 pro 2011, 16:51 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 20 říj 2011, 00:00
Příspěvky: 157
Bydliště: Košice
Motor: 2,4TD 125 HLX
toto je mozno aj moj problem... za studena startujem s velkymi problemami a za tepla chyti okamzite... jednu vec mi povedal chalanisko co robi vo fiate a to je, ze moze byt zly snimac teploty chladiacej kvapaliny a tym RJ dostava zle informacie a auto proste nechce chytit...

_________________
Fiat Marea Weekend 2,4TD GIRO D'ITALIA 97


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 pro 2011, 18:49 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 16 čer 2008, 00:00
Příspěvky: 2603
Bydliště: BRNO -CZ tel.777994150
Motor: 2.4 JTD 130
Romane,tyto problemy se starty se uz nekde myslim resi.Ale podivej se,jestli ti nahodou nepada nafta nebo je take potreba seridit cerpadlo do spravne polohy a mozna i jine veci.Ja kdyz koupil TD,tak v chladnem pocasi spatne chytala-to bylo hned po dovozu z Italie domu (2007).V servisu me vse zkontrolovali a bylo to spatnym nastavenim cerpadla.Mechanik rikal,ze se v tom uz v Italii nekdo vrtal.Mareu TD jsme meli skoro 4 roky a nikdy ale opravdu nikdy sem nemel zadny problem.Ale to pisi jen muj pripad,muze to byt fak treba i neco jineho,nevim.

_________________
EX Fiat Marea Weekend 2.4 JTD/130 HLX 2000
Fiat Croma 2.4 Multijet/200 20V aut. Must 2006


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 pro 2011, 21:01 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 02 pro 2011, 01:00
Příspěvky: 289
Bydliště: Trenčín Slovensko
pravdepodobne snimač teploty chladiacej kvapaliny...

_________________
Marea Weekend 1.9jtd (105k)2001 zelena metla


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 pro 2011, 21:16 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 16 čer 2008, 00:00
Příspěvky: 2603
Bydliště: BRNO -CZ tel.777994150
Motor: 2.4 JTD 130
Bezi ti motor pri prvnim startu na 4 valce nebo se to hada a nic?

_________________
EX Fiat Marea Weekend 2.4 JTD/130 HLX 2000
Fiat Croma 2.4 Multijet/200 20V aut. Must 2006


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 pro 2011, 22:06 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 08 pro 2005, 01:00
Příspěvky: 5325
Bydliště: Nikol-city 608479374
Motor: 2,4TDS
andy19jtd píše:
pravdepodobne snimač teploty chladiacej kvapaliny...

hosi ja nevim kde furt berete ty informace o snimaci teploty chl.kapaliny
to by totiz bylo obracen, teplej motor by nechtel chytnout pokud se neodpoji cidlo, s tim sem se setkal uz nekolikrat

_________________
Lancia Kappa 2,0 16v turbo
subaju impjeza 1,6


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 pro 2011, 22:23 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 27 čer 2010, 00:00
Příspěvky: 44
Bydliště: Karlovy Vary
Včera jsem vzal půl nádrže nafty u Agipu a dal jsem do ní 5 litrů BA95 naturalu. Ráno po prvnim startu běží tak na dva - tři válce, hrozně hulí. Schválně jsem ho na zkoušku nechal běžet tak jak byl -tzn na na dva - tři válce a čekal jsem až se to srovná. Ani po 3 minutách studenýho volnoběhu se to samo nesrovnalo.Musel jsem to chcípnout, nastartovat trošku jí přišlápnout plyn naž se srovnala. Venkovní teplota byla slabých -1. Odpoledne po práci už +2 a motor šel na první natočení ale zas mu trvalo tak 10 vteřin než naskočily všechny válce.

_________________
Fiat Marea Weekend 1.9TD100 97"


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 pro 2011, 22:30 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 08 pro 2005, 01:00
Příspěvky: 5325
Bydliště: Nikol-city 608479374
Motor: 2,4TDS
co ty tlaky?

_________________
Lancia Kappa 2,0 16v turbo
subaju impjeza 1,6


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 pro 2011, 22:33 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 27 čer 2010, 00:00
Příspěvky: 44
Bydliště: Karlovy Vary
Nafta nepadá- mám průhledný hadice takže vidim co mi tam teče. Kriz psal o nulových vůlích na sacích ventilech.
Marea TD100 nemá hydroštely? Myslel jsem že má. A nevznikají opotřebením ventilů , sedel, vahadel naopak vůle větší?
Nastavení čerpadla mě taky napadlo. Kamarádova 5-ti válcová audi100 musela mít čerpadlo otočený asi o 30 st proti normálu aby mu to chytalo a vůbec jelo. Mě to ale jede normálně.Nevíte někdo kdo dělá Lucasy? Fakt je umí a ví jak pracujou. TAdy mi v dieselservisu např řekli že Lucasy neumí, že umí jen Bosch

_________________
Fiat Marea Weekend 1.9TD100 97"


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 pro 2011, 22:35 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 08 pro 2005, 01:00
Příspěvky: 5325
Bydliště: Nikol-city 608479374
Motor: 2,4TDS
hydrosteky nemas,mas tam podlozky. zkontroluj tlaky.pokud mas na nejakym valci min nez 23 tak to je ono. mel sem to samy ny tipu :wink:

_________________
Lancia Kappa 2,0 16v turbo
subaju impjeza 1,6


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 pro 2011, 22:44 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 27 čer 2010, 00:00
Příspěvky: 44
Bydliště: Karlovy Vary
Ok Zkusim to a aspoň budu mít jistotu. Můžeš ještě ve zkratce popsat jakym způsobem by vznikla nulová vůle nebo netěsnost na ventilech která by ovlivnila studený start a ne pak normální běh motoru?

_________________
Fiat Marea Weekend 1.9TD100 97"


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 40 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz