Zdar, pokud tu nekdo provouzujete jednoventilatorovou saharu se dvema rychlostma tak na to bacha, stalo me to po cca rocnim prehrivani (netusil jsem ze II. st. je az kdyz to splha skoro ke 100°C, myslel jsem ze to funi tak jak ma) sundani a udelani pokroucene palice, foukly tesneni mezi krajnimi valci 1 a 2 a pod. srandy.
Kdyz uz jsem byl v tom sundal jsem i vanu, dal salky na ojnice, nove kruhy, a nabrousil ventily (oplatilo se, tlaky vylitly z 10-12 na 16 vsude):).
Cize POZOR na "kurvitko" od inzenyru z Fiatu za par stokorun (i tak je predradny odpor drahy jako prase za kus dratu zalityho v keramice a spojistkou za par facek), muze Vas to prijit setsakramentsky draho
.
Dojde k nasledujicimu - (ponevadz je odpor vystrceny do chladice) ze jej zaliva prubezne voda co tama projde pri desti nasavanim vetraku a postupne uhnije odpor samotny nebo pojistka a vy vubec netusite, ze Vam nespina I. stupen a uz prehrivate motor, termostat/netermostat - teplomer leti nahoru za 1/2 meraku a to uz je pruser na ceste:).
Namotal jsem novy 3 ohmovy odpor z 1,5 mm odporoveho dratu, predradil bez nesmyslnych pojistek pres pridane rele(!!!), protoze - a ted pozor - dalsi "kurvitko" od Italu - I. stupen je spinany primo kontakty spinace na chladici, kdezto II. st maji spravne dany pres rele:).
Kazdopadne tam pri rozbehu tece cca do 15A, normalne cca 10A, coz je na kontakty spinace hodne, to uz si zaslouzi svy vlastni rele (pochopitelne jsem melvadny i spinac - prechodovy odpor na kontaktech a ten uz I. stupen nesepnul ani omylem, pac uz ten predradny 3 ohm odpor vam shodi otacky na cca polovinu:).
Tak toliko me posledni poznatky z ladeni chlazeni u 1.6 / 16V / 1996 r.v. Bravo, jo (!) jeste je ok si dat na oba stupne kontrolky chodu motoru treba LED, ona ta I. moc slyset neni, uz je mam uplne vpravo na liste vedle spinacu mlhovek, pro jistotu:).
Porad levnejsi nez tyden prace s upecenym motorem + k tomu dily, u "doktoru" bych se asi nedoplatil:).