FIAT Marea Fan Club

Usmívejte se na Marušky, Marušky se budou usmívat na vás!
Právě je 28 bře 2024, 11:08

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 59 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Ventilátor sahary
PříspěvekNapsal: 20 kvě 2013, 15:35 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 16 čer 2008, 00:00
Příspěvky: 2603
Bydliště: BRNO -CZ tel.777994150
Motor: 2.4 JTD 130
Si psal,ze mas jen jednu! tak proto sem ti to napsal.

_________________
EX Fiat Marea Weekend 2.4 JTD/130 HLX 2000
Fiat Croma 2.4 Multijet/200 20V aut. Must 2006


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Ventilátor sahary
PříspěvekNapsal: 20 kvě 2013, 15:40 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 16 čer 2008, 00:00
Příspěvky: 2603
Bydliště: BRNO -CZ tel.777994150
Motor: 2.4 JTD 130
Pri spusteni klimy mas v pohybu jeden ventilator a to na male otacky,druhy ventilator se spusti az....ale o tom je psano uz prece jinde jak to presne funguje.

_________________
EX Fiat Marea Weekend 2.4 JTD/130 HLX 2000
Fiat Croma 2.4 Multijet/200 20V aut. Must 2006


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Ventilátor sahary
PříspěvekNapsal: 27 kvě 2013, 18:40 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 02 kvě 2010, 00:00
Příspěvky: 1043
Bydliště: Už Praha
Motor: EX Marea Weekend 2.4 JTD
Toz mam dve vrtulky :grin:

_________________
Fiat Croma 2005, 1.9 JTD/110 KW EX Marea Weekend 2.4 JTD HLX 9/1999 96KW + xenony 6000, červený interiér Fotky Mařenky, fotky Mařky na ND 2.0 108 kw zde. Stáhnout manuál


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Ventilátor sahary
PříspěvekNapsal: 23 čer 2013, 21:06 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 07 pro 2006, 01:00
Příspěvky: 33
Bydliště: Boskovice
Prosím o pomoc. Pročetl jsem fórum a "Jak na Bravu", ale moc moudrý z toho nejsem. Manželka má Mareu 1.6. Ventilátor sahary spouští až na druhou rychlost, takže se auto hřeje víc než je zdrávo. Po zapnutí klimatizace se ventilátor naspustí. Odpojil jsem trojvodičový konektor od snímače teploty (ŘJ) na chladiči. Po propojení dvou vodičů pomocným kabelem se ventilátor spustil, ale když jem propojil druhou dvojici (ten třetí s kostrou), tak ventilátor nic. Předpokládám že jeden vodič je pro první rychlost, druhý pro druhou a třetí je kostra.Tak si říkám, že snímač teploty je v pořádku (když jede jen jedna dvojice) a v případě první rychlosti je zrada někde jinde. Kdyby byl v háji snímač, tak se ventilátor spustí v obou případech. Uvažuji správně? Otevřel jsem kastlík na relé před baterkou, kde by mělo být relé nízkých otáček ventilátoru. Bohužel jsem nezjistil které relé to je. Navíc je zde jeden konektor neosazen. Tak nevím, jestli to není náhodou na to relé, nebo je to nachystaný pro jinou výbavu. Můžete mi poradit, které relé je to správné (odkaz na obrázek je níže), nebo kde pátrat dál?
http://album.volny.cz/karlos76/view.php?album_id=113471&image_id=2760961#img
Díky


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Ventilátor sahary
PříspěvekNapsal: 15 črc 2013, 19:42 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 07 pro 2006, 01:00
Příspěvky: 33
Bydliště: Boskovice
Když zatím nikdo neporadil, pátral jsem sám a našel jsem uhnilou packu od tepelné pojistky u odporu ventilátoru. Otázkou je čím ji přiletovat? Cín moc nedrží. Navíc mám obavu, aby vyšší teplota při pájení neodpálila pojistku. Poradí někdo? :modla

Druhá otázka je, jestli to pomůže? Při zkouškách jsem měl propojený káblíky co vedou k odporu drátem a ventilátor se stejně neroztočil. Sledoval jsem při tom napětí mezi svorkama 30 a 87 konektoru relé (co si myslím, že by mělo být to správné). Se stoupající teplotou chladící kapaliny rostlo i napětí. V momentě, kdy by ale měl spustit ventilátor najednou spadlo na nulu. Nedokážu tohle měření interpretovat. Nevím jestli je to správně. :zed


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Ventilátor sahary
PříspěvekNapsal: 31 črc 2013, 17:40 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 07 pro 2006, 01:00
Příspěvky: 33
Bydliště: Boskovice
Pořád nikdo nedokáže poradit? :(


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Ventilátor sahary
PříspěvekNapsal: 31 črc 2013, 22:13 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 08 pro 2005, 01:00
Příspěvky: 812
Bydliště: Hronec, Slovensko 0903733022
Niečo je zle , zo stúpajúcou teplotou nemá čo stúpať napätie na výstupe z relé, relé má iba zopnúť minusový pol a tak spustiť ventilátor. Po zopnutí relé by si mal medzi kontaktom 87 a kladným pólom namerať cca 12 V.

_________________
Weekend 1.6 16v, SX, r.v.99, Bianco banchisa,
"Ital proste chytí za srdce a pak mu člověk odpustí lecos"
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Ventilátor sahary
PříspěvekNapsal: 04 srp 2013, 16:39 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 14 lis 2006, 01:00
Příspěvky: 2403
Bydliště: Velke Kapusany SR t: +421918464284
Motor: 1,9 JTD
chybu mas v predradnom odpore motoru ventilatoru.
ked si prepojil kontakty na termostate, tak ti ventilator bezal na vysoke otacky, vtedy ti cvaka aj rele, na nizku rychlost rele od teploty nieje, motor ide priamo cez predradny odpor na termostat.
rele nizkej rychlosti mas len pre klimu, ale aj to ide cez ten predradny odpor, ten je na spodku cladica na kablovom zvazku na pravej strane.

_________________
FMarea Sedan 1,9 JTD 77/105 rok2000 ROSSO PONENTE
FTipo 1,9 TDS 66/90 rok1990 je prec
Akumoto A10-70
F PUNTO 1,2 44 rok2000 sivy metal-darovany za 280€
F STILO 16 R.2001 SIVY METAL sytnator je tiez fiatak
MB B180 čierna perleť


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Ventilátor sahary
PříspěvekNapsal: 06 srp 2013, 17:33 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 07 pro 2006, 01:00
Příspěvky: 33
Bydliště: Boskovice
To jo. Našel jsem uhnilej kontakt od tepelné pojistky u toho odporu, ale neběžel by ventilátor kdybych natvrdo propojil konektory co jdou do odporu? To jsem udělal a stejně nic. Ještě přemýšlím, jestli není v háji přímo ten konektor.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Ventilátor sahary
PříspěvekNapsal: 14 srp 2014, 22:41 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 07 led 2009, 01:00
Příspěvky: 98
Bydliště: Valašské Meziřící
Kluci,

nesla mi druha rychlost sahary. Tak jsem badal a byl spatny predradny odpor. Objednal jsem druhy u Horaka v Novem Jicine, druhy den jsem si ho vyzvednul (mimochodem to stalo 1300 :zed ) a zase to funguje jak ma :modla .
Jen je mi divne, ze ten stary mel odpor 30K a ten novy ma 50K.
Nemuze to neco udelat?

Diky za odpoved :modla

_________________
moje Maruška 1.6 16V/76KW/2000 v ELX modrá metalíza
ex. červená Beruška Fiatek Uno 1.0 ie


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Ventilátor sahary
PříspěvekNapsal: 23 čer 2015, 12:39 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 09 čer 2008, 00:00
Příspěvky: 9
Bydliště: Brno
Zdar, pokud tu nekdo provouzujete jednoventilatorovou saharu se dvema rychlostma tak na to bacha, stalo me to po cca rocnim prehrivani (netusil jsem ze II. st. je az kdyz to splha skoro ke 100°C, myslel jsem ze to funi tak jak ma) sundani a udelani pokroucene palice, foukly tesneni mezi krajnimi valci 1 a 2 a pod. srandy.
Kdyz uz jsem byl v tom sundal jsem i vanu, dal salky na ojnice, nove kruhy, a nabrousil ventily (oplatilo se, tlaky vylitly z 10-12 na 16 vsude):).
Cize POZOR na "kurvitko" od inzenyru z Fiatu za par stokorun (i tak je predradny odpor drahy jako prase za kus dratu zalityho v keramice a spojistkou za par facek), muze Vas to prijit setsakramentsky draho :| .

Dojde k nasledujicimu - (ponevadz je odpor vystrceny do chladice) ze jej zaliva prubezne voda co tama projde pri desti nasavanim vetraku a postupne uhnije odpor samotny nebo pojistka a vy vubec netusite, ze Vam nespina I. stupen a uz prehrivate motor, termostat/netermostat - teplomer leti nahoru za 1/2 meraku a to uz je pruser na ceste:).

Namotal jsem novy 3 ohmovy odpor z 1,5 mm odporoveho dratu, predradil bez nesmyslnych pojistek pres pridane rele(!!!), protoze - a ted pozor - dalsi "kurvitko" od Italu - I. stupen je spinany primo kontakty spinace na chladici, kdezto II. st maji spravne dany pres rele:).
Kazdopadne tam pri rozbehu tece cca do 15A, normalne cca 10A, coz je na kontakty spinace hodne, to uz si zaslouzi svy vlastni rele (pochopitelne jsem melvadny i spinac - prechodovy odpor na kontaktech a ten uz I. stupen nesepnul ani omylem, pac uz ten predradny 3 ohm odpor vam shodi otacky na cca polovinu:).

Tak toliko me posledni poznatky z ladeni chlazeni u 1.6 / 16V / 1996 r.v. Bravo, jo (!) jeste je ok si dat na oba stupne kontrolky chodu motoru treba LED, ona ta I. moc slyset neni, uz je mam uplne vpravo na liste vedle spinacu mlhovek, pro jistotu:).
Porad levnejsi nez tyden prace s upecenym motorem + k tomu dily, u "doktoru" bych se asi nedoplatil:).


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Ventilátor sahary
PříspěvekNapsal: 24 srp 2015, 20:44 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 03 zář 2007, 00:00
Příspěvky: 338
Bydliště: Domaniža/Považská Bystrica - Slovensko tel. +421905192086
Motor: 1,8 16V
Páni mám takýto problém. Mám 1.8 s klímou, teda jedna vrtuľa, dve rýchlosti... Ale nespína mi prvá rýchlosť ventilátora. Najprv som myslel, že ani druhá, tak som preliezol relé, vymenil, prešiel poistky ale nič.... zistil som, že druhá rýchlosť funguje bez problémov. Skúšal som pozrieť ten predradný odpor, zdala sa mi tepelná poistka zlá, zohnal som novú podľa toho ako tu niekde na fóre Majster odporúčal, prepájkoval a nič... inak ten odpor nevyzerá poškodený (menil som ho pred 3 rokmi), neviem presne ako má fungovať, ale keď som skúšal, tak na kontaktok sa s meniacou teplotou menila aj hodnota odporu... No a napadlo ma ešte či nie je niečo so snímačom teploty, ale cez multiecuscan ukazuje myslím reálnu teplotu....

Má niekto nápad čo s tým môže byť? Ako najjednoduchšie zistiť v čom je problém? Stále mám podozrenie na ten predradný odpor, len je ho problém zohnať a čo si pamätám naposledy som zaň vyvalil vyše 30 EUR, tak sa mi ho nechce zháňať iba kvôli testu či je to naozaj on...

A ešte na okraj - nechce mi zopnúť klíma (na 100% bola naplnená), neviem či to má nejaký súvis, lebo v minulosti, keď mi nešla prvá rýchlosť sahary, tak klíma bežala pokiaľ si pamätám....

_________________
náš miláčik: Marea Weekend 1.8 ELX Verde Scuro Met
otec: Punto 1.1 55S Bleu Capri

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Ventilátor sahary
PříspěvekNapsal: 08 zář 2015, 21:49 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 14 lis 2006, 01:00
Příspěvky: 2403
Bydliště: Velke Kapusany SR t: +421918464284
Motor: 1,9 JTD
tu je schema na 1,8.
relatka zapina rj motora, treba merat kostru proti plusu baterky.
relatka zapinaju kostru cez odpor, alebo priamo na motor, plus na motor ide priamo z poistky.


Přílohy:
chladic marea18.JPG
chladic marea18.JPG [ 46.17 KiB | Zobrazeno 4954 krát ]

_________________
FMarea Sedan 1,9 JTD 77/105 rok2000 ROSSO PONENTE
FTipo 1,9 TDS 66/90 rok1990 je prec
Akumoto A10-70
F PUNTO 1,2 44 rok2000 sivy metal-darovany za 280€
F STILO 16 R.2001 SIVY METAL sytnator je tiez fiatak
MB B180 čierna perleť
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Ventilátor sahary
PříspěvekNapsal: 08 črc 2020, 01:07 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 26 zář 2006, 00:00
Příspěvky: 1772
Bydliště: Vysocina-Zdarsko,Tel:608537629
Motor: 1.8 16V + LPG
Odpor predradny na sahare,na 1.8,mi kdysi na Slovensku uspesne nahradil vlastnim resenim,cca 2015 az 2017 myslim.Ac uz Marejkou jezdim omezene,zacala se ted v lete prehrivat(klima uz nakej cas je nefunkcni,a tak to zustane).Po nejake dobe jsem si vzpomel,ze vytahnout konektor cidla teploty,musi sahara jet naplno,pac rj nema udaj,a teda chladi co to da.Tak jsem nahradu vybrakoval a ejhle,uhnitej kontakt na odporu.
Mno,novej uz nestoji 1200 a vic,origo je za 600,nahrada cca 250/350.Nicmene jsem uz vedel,ze se montoval i do dalsich aut,Brava,Stilo,i Punto.Skakl jsem k jednomu mistnimu manikovi,kerymu se na zahrade par let vali alfa na dily,a bylo to tam.
Bohuzel,nez jsem dosel dom,odpor v kapse neodolal,a v miste bodovejch svaru hladce odpadl.Promereni vsak ukazalo,ze je funkcni.Po chvili koumani jsem z velke cokolady s mosaznym vnitrkem, jej vyndal,a prepulil na dva kousky,prumer vnitrni 6mm presne pasoval na siri rozpadlych kontaktu.Nicmene bylo riskantni to pouze dotahnout do spodniho polomeru.
Dalsi koumani vyneslo na svetlo v garaz srotu kousek 6mm medene trubicky(stejna medena/mosaz kulatina asi poslouzi stejne) s cca 1mm plastem.tu jsem podelne rozrizl a jeste zbrousil tak,aby mezi ty dva rozrizle kousky slo strcit ony kontakty rezistoru/pripojnice.Pak jsem to slozil a dotahl srouby.Perfektne funguje.Jak dlouho,se ukaze.
Podle mne to ma potencial auto prezit.Pulkruhove vysece skvele prilnula ke spodku pulene svorky z cokolady.Z horni strany je to pruzne stlaceno sroubem pres dalsi vysec,tak to snad bude odolavat vyhrati a povoleni.Dat bacha na orienraci odpor vs pripojnice,dodrzet puvodni polohu.Nabodovat zpet by to bylo lepsi,ale k teto technice nemam pristup.

_________________
Fiat Tipo Kombi 1.4 T-Jet,Rubína alias Ruby LPG
Marea Weekend 1.8 16V HLX - Popelka LPG (v pozici zalozni vuz,prozatim)
Obrázek
Fiat Panda II - manzelka,LPG Magic 3


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 59 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz