sztrad píše:
Tim ze nenameris nekde 12V nezmeris ze je tam zkrat. Na to mas na meraku ohmetr nebo diodovy test ktereho soucasti je i bzucak.
Ja teda nevim ale ja osobne bych prvne vymenil pojistku a pokud by znova zhorela tak bych teprve odpojoval okruhy pokud to jde nebo meril.
Vim zivim se tim tak mam jiny pohled na tyto cinnosti.
Jen nevim kdo me tobe doporucil nebo kde jsi na mne narazil.
Myslel jsem to takhle: když měřím napětí mezi + na baterii a drátem, a je tam 12,6V, tak ten drát musí bejt propojenej s kostrou. Jak ale nemám žádnou praxi, tak netuším, že třeba střídavej motor čerpadla ukazuje proti plusu baterie takový napětí na svojí kladný i záporný svorce: aspoň to jsem naměřil, i když fungoval normálně (možná se odpor zvětšuje se vzrůstajícím proudem?) Právě proto, že nemám žádný zkušenosti, tak jsem se ptal na věci, který praktik už vůbec neřeší. A většinou mi po čase došlo, jak by to třeba mohlo bejt, a šel jsem dál...
A praktik taky ví, že občas se odpálí pojistka a nemusí to znamenat nutně zkrat. Já to nevěděl, a tak jsem nejdřív prověřil, co jsem dokázal. Dneska jsem vracel na místo kryty a izolace a víko nad čerpadlem a tak - za nezkušenost se holt platí.
Jak jsem na Tě narazil? Jak jsem psal, než jsem se tu začal ptát, prošel jsem hromady jinejch vláken - a všímal si, kdo fundovaně odpovídá.
Praktik zkrátka dávno považuje za samozřejmý to, co já teprv pracně objevuju. Tak třeba: než jsem dal dneska odpoledne baterii do auta, ukazovala 12,71. Napětí rychle kleslo na 12,43, když jsem ji připojil, i když jsem nezapínal zapalování. Přišlo mi to jako docela velkej skok, a už jsem se bál, že vede někudy proud, kterej mi ji za pár dní vybije. No a teď jsem se byl k autu zase podívat, a baterie, i když je pořád zapojená, už ukazuje zase 12,64. Tohle všechno je asi normální, ale já si hned myslel, že je někde problém.