FIAT Marea Fan Club

Usmívejte se na Marušky, Marušky se budou usmívat na vás!
Právě je 28 bře 2024, 10:50

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 67 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 22 lis 2017, 15:31 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 291
Bydliště: Tel: 776 376 706, Boreč (okres MB)
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
No a v manuálu jsou odpory komponentů - zkusím to všechno přeměřit. Jak jsem fakt laik, tak musím nejdřív všechny komponenty hledat, ale zatím zvládám... Prosil bych aspoň tuto radu: na množství schémat je u některejch vývodů označení +30 - co to znamená? díky


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22 lis 2017, 17:27 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 291
Bydliště: Tel: 776 376 706, Boreč (okres MB)
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
Konektor 4 od relé vede k palivovýmu čerpadlu. Na konektoru je kostra, podle měření. Konektor je v relé spojenej i s konektorem 13, kterej vede k zapalovací cívce a na němž mne zarazilo, že (se zapojeným relé) je taky spojenej s kostrou, místo aby tam bylo +12. Pokud je kostra na konektoru 4, je samozřejmý, že je i na konektoru 13.

Pokud na konektoru 4 kostra bejt nemá, je jasný, že je někde zkratovanej drát k palivovýmu čerpadlu. Pokud zkratovanej není, je vadný to čerpadlo. Nebo tam kostra bejt má - jak jsem psal, jsem laik a nevím, jestli na čerpadle v klidovým stavu má bejt kostra, nebo ne.

Odmontoval jsem teda v zavazadlovym prostoru poklop u nádrže, odpojil konektor u čerpadla - a na konektoru 4 už kostra není. Takže drát není zkratovanej. A moje otázka je teda teĎ jasná: buď je vadný čerpadlo, nebo celej ten můj problém, že k cívce vedla místo +12 kostra vlastně žádným problémem není a všechno se vyřeší výměnou pojistky 25A? Proč se asi propálila? Čerpadlo mělo větší příjem, než mělo? Zkusím někde najít, jeslti se dá motor čerpadla nějak proměřit (nevíte?)...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22 lis 2017, 18:04 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 291
Bydliště: Tel: 776 376 706, Boreč (okres MB)
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
Nějak nemůžu zatím najít, jak motor čerpadla změřit... nestačilo by ale prostě všechno zapojit a poslechnout si, jestli se zapíná? (má se zapnout po otočení klíčkem?)
V manuálu jsem se teď dočetl, že za čerpadlem je ještě setrvačný spínač a ten (když není rozpojený) kostří celý vstřikovací systém (když se setrvačný spínač rozpojí, přeruší se kostření a vyřadí se tím celý vstřikovací systém). To by znamenalo, že to ukostření vývodu č.4 na relé, který vede k čerpadlu, je v pořádku?
Až se rozední, tak teda všechno zase pospojuju a zkusím čistě jen vyměnit prohořelou pojistku, co to udělá :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22 lis 2017, 19:32 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 291
Bydliště: Tel: 776 376 706, Boreč (okres MB)
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
Minule jsem napsal, že přes setrvačnej spínač se kostří celá soustava - to je samozřejmě hloupost. Dojdou mi takový věci vždycky až po čase... že by to nefungovalo :) Kromě toho jsem teď ten českej servisní manuál srovnal s anglickým, a tam se nic takovýho nepíše - jen, že se setrvačnym spínačem přeruší kostra pro čerpadlo a to přestane čerpat.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22 lis 2017, 22:41 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 bře 2008, 01:00
Příspěvky: 1240
Bydliště: Šenov u Nového Jičína
Já již psal, že to bude boj. Bohužel si někdo nedá říct.
Ta svorka +30 je stále napětí z baterie. Popis je tady.
http://www.jb-elektronik.cz/diagnostika ... mobilu.php

Čerpadlo lze protočit napřímo, ale bacha na zkrat.
Po sepnutí klíčku musí relé sepnout.

Odesláno z mého YOGA Tablet 2-830F pomocí Tapatalk

_________________
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX
182A4000 - 7/1998 Dark Blue Metallic Paint
ex F/I/A/T TIPO 1.6 DOHC i-e DGT


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 23 lis 2017, 16:12 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 07 dub 2008, 00:00
Příspěvky: 472
Promin na mne to cele pusobi zmatecne.
Merakem meris opacne nes bys mel. Mer s minus polem meraku na zemi auta to je takove nepsane pravidlo pokud nemeris ubytky.
Jsi z Prahy zkus kontaktovat Dresika z italmotori pomuze ti. Ma servis kousek od cerneho mostu a byval i ochotny.

_________________
Levý člen klubu


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 23 lis 2017, 21:45 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 291
Bydliště: Tel: 776 376 706, Boreč (okres MB)
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
Snažil jsem se vysvětlit to, co jsem naměřil, co nejsrozumitelnějš. Líp už to neumím.
Kdybych měřil tak, jak povídáš, tak bych ale od sebe neodlišil spojení s kostrou oproti izolovanýmu vodiči, kde není napětí a ani není spojenej s kostrou (obojí by ukazovalo 0V). Zároveň ale uznávám, že mne to možná zbytečně popletlo - zabejval jsem se zbytečně tím, že je někde "zkrat na kostru", i když to je, jak jsem teď zjistil, vlastně normální stav.

AUTO UŽ JE SPRAVENÝ - PO TOM ROCE NASTARTOVALO JAKO HODINKY.

Kdybych se nezabejval tím, proč je na vývodu z relé č. 13 "zkrat na kostru", tak už jsem to moh zprovoznit hned první den - jediný, co tomu autu totiž bylo, byla vyhořelá pojistka 25A před částí B dvojitýho relé. A pojistky jsem zkontroloval jako první.
Chtěl jsem, ještě než pojistku nahradím, napřed zjistit, proč ta pojistka vyhořela, jestli někde není nějakej zkrat... Dneska jsem rozpojil všechny konektory, postupně je připojoval, zapínal zapalování a díval se, jestli pojistka vydržela. Nu, a vydržela všechno. Nakonec jsem připojil i čerpadlo, zaplo se na pár vteřin, tak, jak má. A na přívodu k cívce na těch pár vteřin bylo napětí taky.

Tak jsem auto začal startovat - a, jak říkám, nastartovalo hned.

Mám fakt radost!

Proč ta pojistka byla vypálená, na to jsem nepřišel... a ta porucha se tehdy stala během jízdy... Jestli se to po čase bude opakovat, tak mám jako první na ráně čerpadlo, cívku, lambda sondu a vstřikovače. Ale třeba to byla jen nějaká vlhkost...?

Všem děkuju. Většinou jsem si sice na svoje otázky odpovídal sám, ale určitě jste strávili čas, že jste ty moje výplody četli. Třeba to aspoň někdy někomu pomůže, pokud bude mít podobnej problém.

Jak jste tady psali, byl potřeba i kus štěstí, tak to jsem tedy nakonec měl. Jsem rád, že jsem to nevzdal.

Petr


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 23 lis 2017, 22:39 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 291
Bydliště: Tel: 776 376 706, Boreč (okres MB)
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
A snad ještě úplně na závěr: ekovýpalný už skutečně zaplacený bylo... a ta baterie se nakonec taky vzpamatovala. Takže to auto, i s LPG, mám nakonec opravdu za 1002 Kč. 2 koruny za tu pojistku :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24 lis 2017, 09:05 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 09 pro 2005, 01:00
Příspěvky: 766
Bydliště: Karavan 2+KK
Motor: 2.3
Jsem si říkal že to tady vypadá trochu schizofrenně jak si povidas sam se sebou. Ale měl jsi stesti že to byla jen pojistka. Autíčka kor v elektrice dokážou být docela zaludne to by si se tady taky někde dočetl.

_________________
LMC, Fiat Ducato 2.3, 204koníků, 2+KK
Škoda Kodiaq-se znakem Fiat na klíči
Lancia Phedra 3.0i V6 Aut. Emblema, 2003,150kw/285Nm, LPG Lovato-umřela
DUCATI Multistrada 1000S DS, DUCATI 800 Sport supertwin, Triumph Tiger 900 Rally Pro, Aprilia GT125.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24 lis 2017, 13:54 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 07 dub 2008, 00:00
Příspěvky: 472
Tim ze nenameris nekde 12V nezmeris ze je tam zkrat. Na to mas na meraku ohmetr nebo diodovy test ktereho soucasti je i bzucak.
Ja teda nevim ale ja osobne bych prvne vymenil pojistku a pokud by znova zhorela tak bych teprve odpojoval okruhy pokud to jde nebo meril.
Vim zivim se tim tak mam jiny pohled na tyto cinnosti.
Jen nevim kdo me tobe doporucil nebo kde jsi na mne narazil.

_________________
Levý člen klubu


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24 lis 2017, 20:11 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 bře 2008, 01:00
Příspěvky: 1240
Bydliště: Šenov u Nového Jičína
Vyjímečně jsem to nebyl já, Radku [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]
Ani by mne to nenapadlo, i když je pravda, že rajzuješ po té naši zemi české i moravské.
Teď k věci. Osobně si myslím, že budeš řešit to LPGčko, dříve nebo později...lambda, katalyzátor, vstřiky.
Tak ať to hlavně jezdí.

Odesláno z mého YOGA Tablet 2-830F pomocí Tapatalk

_________________
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX
182A4000 - 7/1998 Dark Blue Metallic Paint
ex F/I/A/T TIPO 1.6 DOHC i-e DGT


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24 lis 2017, 21:26 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 21 lis 2006, 01:00
Příspěvky: 1480
Bydliště: Nitra,+421907754110
Motor: 1,9 JTD 105
Tiez nechápem prečo si najskôr nevymenil poistku keď si vedel že je vypálená. Ale hlavne že to ide.

_________________
Weekend 1.9 JTD 105 SX rv.00 - 130 PS
Stilo 1,9 JTD 115 PS rv.03 otcove
RENAULT Mégane III rv.09 1.6 manželkine
motorka Honda CBR 600F4i rv.2004 110 PS
Renault Mégane III 1.6 rv. 2009 81kw


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24 lis 2017, 23:48 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 291
Bydliště: Tel: 776 376 706, Boreč (okres MB)
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
sztrad píše:
Tim ze nenameris nekde 12V nezmeris ze je tam zkrat. Na to mas na meraku ohmetr nebo diodovy test ktereho soucasti je i bzucak.
Ja teda nevim ale ja osobne bych prvne vymenil pojistku a pokud by znova zhorela tak bych teprve odpojoval okruhy pokud to jde nebo meril.
Vim zivim se tim tak mam jiny pohled na tyto cinnosti.
Jen nevim kdo me tobe doporucil nebo kde jsi na mne narazil.


Myslel jsem to takhle: když měřím napětí mezi + na baterii a drátem, a je tam 12,6V, tak ten drát musí bejt propojenej s kostrou. Jak ale nemám žádnou praxi, tak netuším, že třeba střídavej motor čerpadla ukazuje proti plusu baterie takový napětí na svojí kladný i záporný svorce: aspoň to jsem naměřil, i když fungoval normálně (možná se odpor zvětšuje se vzrůstajícím proudem?) Právě proto, že nemám žádný zkušenosti, tak jsem se ptal na věci, který praktik už vůbec neřeší. A většinou mi po čase došlo, jak by to třeba mohlo bejt, a šel jsem dál...
A praktik taky ví, že občas se odpálí pojistka a nemusí to znamenat nutně zkrat. Já to nevěděl, a tak jsem nejdřív prověřil, co jsem dokázal. Dneska jsem vracel na místo kryty a izolace a víko nad čerpadlem a tak - za nezkušenost se holt platí.

Jak jsem na Tě narazil? Jak jsem psal, než jsem se tu začal ptát, prošel jsem hromady jinejch vláken - a všímal si, kdo fundovaně odpovídá.

Praktik zkrátka dávno považuje za samozřejmý to, co já teprv pracně objevuju. Tak třeba: než jsem dal dneska odpoledne baterii do auta, ukazovala 12,71. Napětí rychle kleslo na 12,43, když jsem ji připojil, i když jsem nezapínal zapalování. Přišlo mi to jako docela velkej skok, a už jsem se bál, že vede někudy proud, kterej mi ji za pár dní vybije. No a teď jsem se byl k autu zase podívat, a baterie, i když je pořád zapojená, už ukazuje zase 12,64. Tohle všechno je asi normální, ale já si hned myslel, že je někde problém.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 26 lis 2017, 21:11 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 21 lis 2006, 01:00
Příspěvky: 1480
Bydliště: Nitra,+421907754110
Motor: 1,9 JTD 105
Nabudúce začni od najednoduchšieho. Ušetríš si kopu roboty a starostí.

_________________
Weekend 1.9 JTD 105 SX rv.00 - 130 PS
Stilo 1,9 JTD 115 PS rv.03 otcove
RENAULT Mégane III rv.09 1.6 manželkine
motorka Honda CBR 600F4i rv.2004 110 PS
Renault Mégane III 1.6 rv. 2009 81kw


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 lis 2017, 21:57 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 14 lis 2006, 01:00
Příspěvky: 2403
Bydliště: Velke Kapusany SR t: +421918464284
Motor: 1,9 JTD
petr
gratulujem, az dnes som sa dostal na net po dlhsej dobe, a nevedel som ti pomoct.
musim uznat si sikovny, a mysli ti to, a pravom mozez byt na seba pysny.
pravda skuseny elektrikar by postupoval inak, ale ....
prajem hodne spokojnych a bezpecnych km.

ps.
poistka sa mohla vypalit prave na cerpadle, auta na lpg mavaju problem s cerpadlom, lebo majitel jazdi casto s minimom benzinu v nadrzi a tym sa cerpadlo rychlejsie opotrebuje, a ked k tomu pridas dlhe odstavenie tak sa cerpadlo moze zastavit a vyrazit poistku.

_________________
FMarea Sedan 1,9 JTD 77/105 rok2000 ROSSO PONENTE
FTipo 1,9 TDS 66/90 rok1990 je prec
Akumoto A10-70
F PUNTO 1,2 44 rok2000 sivy metal-darovany za 280€
F STILO 16 R.2001 SIVY METAL sytnator je tiez fiatak
MB B180 čierna perleť


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 67 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz