FIAT Marea Fan Club

Usmívejte se na Marušky, Marušky se budou usmívat na vás!
Právě je 20 říj 2018, 00:50

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 257 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Palubní PC Veramon
PříspěvekNapsal: 21 lis 2012, 17:56 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 12 bře 2012, 18:37
Příspěvky: 42
Bydliště: Bezděkov nad Metují
Motor: 1.6 16V
Po delší době oživím toto téma. Koncem léta jsme si s bratrem pořídili palubní počítače do aut, já do Marey a on do Coupé. Jedná se o model od Veramonu, cenově mě vyšel na 1210Kč (1000Kč PC, 150 kabeláž, 60Kč polovina poštovného, teplotní čidlo jsem nekupoval, vestavěl jsem si teploměr do rádia), přičemž jsem zvolil s ohledem na barvu palubky zelený písmo s černým pozadím (bratr obdobně zvolil červeno-černý).
Palubní PC jsem zabudoval přímo do palubky do míst vyhrazených pro displej automatické převodovky, velikost displeje skoro přesně sedí, jen je trochu širší, ale vedle je nepoužitá kontrolka airbagu spolujezdce, takže s tím není problém. Když už jsem vybrousil otvor do palubky a umístil do ní PC, tak se ukázalo, že koliduje z motorky tachometru a otáčkoměru, naštěstí stačilo trochu obrousit rohy u PC a prohnout kryty těch motorků a vše se vešlo.
Po montáži se ukázalo, že při brždění motorem to místo 0 ukazuje spotřebu v desítkách litrů, jinak to bylo OK. Po konzultaci s výrobcem mi výrobce zaslal schéma zapojení s optočlenem, kterým se odrušil kabel od vstřiku. Údajně se jedná o vzácný jev, asi si s tím Marea nesedne:) Každopádně optočlen pomohl a nyní při brždění motorem svítí spotřeba 0, max 0,1l, což spíš než rušení bude záměr jednotky (ještě jsem se nedostal k tomu, abych to ověřil diagnostikou). U bratra v Coupé byly pro změnu problémy s snímáním rychlosti, kterou asi ruší motorek co otáčí kilometry v palubce, to jsme vyřešili přiděláním čidla z tachometru na kolo na náboj, ale asi by to řešil taky optočlen. Jinak vše funguje, jen na zbývající litry v nádrži se nedá moc spolehnout, ale to se nedá ani u palivoměru v palubce:) U Marey to dokonce ukazovalo hned i celkem přesně spotřebu, oproti tankování to letělo asi o 1%
Fotky s pár postřehy jsou zde


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 21 lis 2012, 20:43 
Offline
Člen klubu

Registrován: 10 črc 2012, 13:18
Příspěvky: 169
Bydliště: Jihomoravský kraj
Záávist :( taky bych chtěl u TDčka :(


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 21 lis 2012, 22:22 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 07 pro 2005, 01:00
Příspěvky: 4626
Bydliště: Vacenovice tel 602 470 492
Motor: 1,6 SX - sedan
tak tohle vypadá fakt dobře a profi!

_________________
Užívejte života!!!
100SX sedan -'99

Punto Cabrio 60 S - '95 made by Bertone
ex Audi A4 (B8) 2,0 TDI - '2010
ex Audi A4 (B8) 1,8 TFSI - '2008 - služební...
ex Renault Laguna Grandtour II 1,9 dCi - '2001
ex Fiat Punto 55S - '95
ex Škoda 120 L - '79


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 lis 2012, 00:31 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 15 dub 2008, 00:00
Příspěvky: 110
Bydliště: Galanta / Turňa nad Bodvou tel:+421 905 943 518
Motor: 1.9 JTD
Noo vyzera to dobre aj som trochu okukaval a vidim že je to len pre benzinové verzie. To je škoda. Nevie niekto či je niečo taketo aj pre nafťáky??? :modla :modla

_________________
Lancia Lybra 1.9JTD 85kw Black cat
Marea Weekend 1.9JTD 81/96kw chip by sarkan 2001 Silver dart
Marea Weekend 1.9JTD 81/96kw chip by sarkan 2001 Verde plutone-ex
Marea Weekend 1.9TD 74kw 1997 White lady-ex
Marea Weekend 1.9JTD 81kw 2000 na diely


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 lis 2012, 10:13 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 07 pro 2005, 01:00
Příspěvky: 4626
Bydliště: Vacenovice tel 602 470 492
Motor: 1,6 SX - sedan
Vždyť přímo na stránkách výrobce inzerují i počítač na nafťák.

_________________
Užívejte života!!!
100SX sedan -'99

Punto Cabrio 60 S - '95 made by Bertone
ex Audi A4 (B8) 2,0 TDI - '2010
ex Audi A4 (B8) 1,8 TFSI - '2008 - služební...
ex Renault Laguna Grandtour II 1,9 dCi - '2001
ex Fiat Punto 55S - '95
ex Škoda 120 L - '79


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 lis 2012, 15:50 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 13 zář 2006, 00:00
Příspěvky: 38
Bydliště: Praha,737249274
Motor: 1.9 JTD 81 KW
Taky jsem si všiml, že výrobce tam má možnost pro nafťáky. Ale je to řešeno pomocí průtokoměru. A to v případě JTD-commonrail nevím kam a jak by mohl fungovat. Mimo jiné nafta přes přepady cirkuluje.
Teoretická možnost palubního počítače je pomocí dat s diagnostiky-ukazuje vstřikovací dávku, otáčky, rychlost a z toho už se dá dopočítat spotřeba. Ale to je cesta spíš pro tvůrce softwarů. Na mobil - androida přes bluetooth takto funguje např. aplikace Torgue. Bohužel pro JTD(na ostatních autech prý funguje) ukazuje zkreslené hodnoty. To by musel tvůrce FiatEcuScan přidat jeden řádek, kde dopočítá spotřebu ze snímaných hodnot a palubní počítač by mohl být alespoň v mobilní verzi FESu. Ale to je z říše snů:-)

_________________
-----------------------------------------------------
Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 ELX , stříbr. metal, r. 2001


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 lis 2012, 15:59 
Offline
Člen klubu

Registrován: 10 črc 2012, 13:18
Příspěvky: 169
Bydliště: Jihomoravský kraj
Ty asi jsem slepej kde to tam je napsaný ? :D vidím všude ve všem jen pro benzín :(


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 lis 2012, 20:04 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 13 zář 2006, 00:00
Příspěvky: 38
Bydliště: Praha,737249274
Motor: 1.9 JTD 81 KW
Pro Paull_2.4: Univerzální palubní počítač verze 2
http://veramon.czweb.org/pp_univerzal_2.html

_________________
-----------------------------------------------------
Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 ELX , stříbr. metal, r. 2001


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 lis 2012, 21:54 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 17 pro 2006, 01:00
Příspěvky: 265
Bydliště: Brno
Tuli, tady se asi něco takového rodilo, i když podrobnosti tu nejsou.
http://www.fiatmareaclub.com/viewtopic.php?f=5&t=1444
Také si myslím, že jediná přesnější možnost je vyčítat hodnoty z ECU. Mě by dokonce stačilo zobrazovat pouze okamžitou spotřebu.

_________________
Marea W 110 JTD HLX r.v. 2002
Croma 150 MJTD r.v. 2007


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 29 lis 2012, 15:29 
Offline
Člen klubu

Registrován: 10 črc 2012, 13:18
Příspěvky: 169
Bydliště: Jihomoravský kraj
Zuki: tak tak,..

Tuli: Jsem slepej, kupuju brejle :D tak už jsem mu psal mail. Pokud to půjde jdu hned do toho !


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 01 pro 2012, 21:54 
Offline
Člen klubu

Registrován: 10 črc 2012, 13:18
Příspěvky: 169
Bydliště: Jihomoravský kraj
Tak už se mě dostalo odpovědi, tady je,.. jen bych potřeboval vědět pár odpovědí na následující otázky :D

Verze 2 palubního počítače umožňuje připojení dvou průtokoměrů (přívod/odvod) a tak zprovoznit měření spotřeby i na dieslových motorech. Připojení je snadné, jenom se musí instalovat ty průtokoměry. Také je vhodné se podívat do elektro dokumentace zda-li řídící jednotka motoru nemá přímý výstup pro palubní počítač. Některé ŘJ je mají. Měly vozidla s vaší motorizací a roku výroby originál palubní počítač? Pokud ano, tak tam ten výstup pravděpodobně je. A ušetřila by se práce a finance na průtokoměrech.

Průtokoměry se daj taky najít rozumný když teda nebudou v čerpadle(pokud si bude sedět signál průtokoměru s palubním PC):
http://www.conrad.cz/prutokomer-fch-m-p ... in.k150391

Takže pokud by dejme tomu ve Veramontu byli schopni nějak ten palubní komp přizpůsobit na tyhle průtokoměry tak by to bylo cajk. Nebo zjistit pro jaký průtokoměry a z jakým výstupem jsou dělaný ne? Jinak když to fachčí na JTD tak na TD je jakej princim ?

Co tedy myslíte ?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 02 pro 2012, 22:28 
Offline
Člen klubu

Registrován: 10 črc 2012, 13:18
Příspěvky: 169
Bydliště: Jihomoravský kraj
Tak na půl dobrá zpráva :) Tyhle motorky tam přesně pasují (mají přímý výstup z hallova senzoru)
Takže na naše dýzlové staré kamarády to půjde na 100% s touhle variantou (2 průtokoměry, palubák cca 2800 kč ze vším všudy) ale stejně bych byl radějc kdyby na TD byl výstup z ŘJ


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 03 pro 2012, 08:59 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 13 zář 2006, 00:00
Příspěvky: 38
Bydliště: Praha,737249274
Motor: 1.9 JTD 81 KW
Takže pro majitele starších motorů TD se řešení rýsuje. Otázka je praktická funkčnost a přesnost-to výzva k vyzkoušení.
Pro majitele JTD je to pořád tabu. Zajímavé je, že např. Lancia Lybra JTD 77 i 81 kw počítač mají seriově. Tyto Lancie by měli mít stejnou ŘJ s Mareou.(77 kw -Bosch EDC15, 81 kw - Bosch EDC15C7 CF3) Otázka je, zda výstup na PP byl jen v ŘJ na Lybru nebo tam je a není zapojen, jako případě tempomatu...

_________________
-----------------------------------------------------
Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 ELX , stříbr. metal, r. 2001


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 03 pro 2012, 18:56 
Offline
Člen klubu

Registrován: 10 črc 2012, 13:18
Příspěvky: 169
Bydliště: Jihomoravský kraj
Tuli: No je to téměř dořešený viz dnešní mail:

Po zapojení průtokoměrů se v servisním menu zadá hodnota protečeného média na 1 impulz. Tato hodnota je napsána v prospektu k průtokoměru. No a potom se provede kalibrace tachometru, spotřeby a nádrže podle návodu a funguje to jak má :-) Průtokoměry k mému PP používají i lidé s benzínovými motory s karburátorem, např. v loďích, případně v Old mobilech atd.

Ale pořád bych rád věděl od nějakého specialisty zdali má ŘJ ten výstup :D Pak je to řešení za těch pouhých 1400 :D


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 04 úno 2013, 16:12 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 18 pro 2007, 01:00
Příspěvky: 4
Motor: 1,9 TD 100
Zdravim Mareaci!
Uz dlhsie hladam sposob ako dorobit/dokupit palubny PC do Marejky. Narazil som na tuto stranku:
http://www.scangauge.sk/
Da sa nej kupit palubny PC s veeela funkciami. Staci mat EODB/ODBII konektor, do ktoreho sa to zapoji a malo by to fungovat. Ak sa nemylim, tak spominany konektor by mali mat uz vsetky JTD motory (ako je to u benzinu netusim). Ale co s TD motormi, ktore maju este 3-pin konektor?
Viem, ze existuju redukcie, napr. http://www.autodiagnostika.jantolak.sk/?redukcia-obd2-fiat-3pin,90
Myslite, ze bude zachovana funkcnost spominaneho palubaku aj pri verzii TD? Bude si vediet palubak "vytiahnut" z RJ motora potrebne udaje? Pytal som sa predajcu, no nevedeli mi odpovedat :(

Co si o tom myslite?

_________________
Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 105 ELX, r. v. 2000
Fiat Marea Weekend 1.9 TD 100 ELX, r. v. 1997


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 257 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz