FIAT Marea Fan Club

Usmívejte se na Marušky, Marušky se budou usmívat na vás!
Právě je 28 bře 2024, 10:10

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 09 čer 2021, 19:32 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 291
Bydliště: Tel: 776 376 706, Boreč (okres MB)
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
Moje Marejka mne nepřestává překvapovat. Je co řešit skoro denně... Na přiložené fotce se podívejte, co mi Mařenka nachystala dnes: (předpokládám, že přívodní) palivová hadička se nafoukla na několikanásobnou šířku. A hlavně je natlakovaná. Nikdy jsem to neviděl.
Všiml jsem si toho při dojezdu (jen jsem popojížděl, dneska) - cejtil jsem benzín, tak jsem otevřel kapotu, a protože byla hadička tak natlakovaná, svorka neudržela ten tlak a maličko benzínu odkapávalo. Počkal jsem, až vychladne motor, aby ještě nedošlo k požáru (nevím, jestli by se vznítil benzín, pokud by stříknul na horkej motor, ale nechci to zkoušet), pak jsem znova otočil klíčkem - a značně natlakovaná hadička se natlakovala ještě víc, takže jsem odpojil baterii a přemejšlím, co s tím asi je.

Normální to není - v hadičce bejvá běžnej tlak, ne tohleto. Hadička mi připomíná lahev s Colou, když je na sluníčku a spadne na dlažbu - tak je napjatá. No dobře, maličko míň, dá se pořád o několik mm zmáčknout, ale tlak tam je prostě větší, než jindy.
Natlakování drží i hodinu po vypnutí motoru - tlak se nezmenšil.
Před tejdnem jsem měnil benzínový čerpadlo - takže chápu, že nový koště (čerpadlo) dobře mete (čerpá)... Nicméně, kapotu otevírám denně - a ještě včera (a po několika stech km od výměny čerpadla) vypadala hadička normálně.
Zpětný vedení natlakovaný není.

Předpokládám, že někde za odbočkou ke vstřikovačům je "regulátor tlaku paliva" = ventil, kterej se otvírá, když čerpadlo natlakuje na určitej tlak, a propouští benzín do zpětnýho vedení? Je to tak? Že by byl zaseklej, nebo ucpanej? Dá se nějak pročistit, opravit, rozebrat, vyměnit? Dával jsem si při výměně čerpadla pozor, aby se do systému nedostala žádná špína, ale jeden nikdy neví... Nebo se při určitym tlaku má vypnout čerpadlo a v tomhle případě se nevypíná? Problém v čidle tlaku, nebo v dvoučinnym (takhle nějak se jmenuje, žejo) relé?

Tak zase nemůžu jezdit :-(

Mějte se všichni prima a předem děkuju za rady...

PS.: napadá mne první celkem snadná věc, co zkusit: sundat obě hadičky, přívod i odvod benzinu od motoru (samozřejmě budu při sundavání myslet na to, že ten benzín je tam teď pěkně natlakovanej), a profouknout to v protisměru - pokud byl regulátor tlaku paliva ucpanej, může se odecpat... (může?) Jenže, tak silnej tlak asi v puse nevytvořím, abych to profoukl? Tak kompresorem? Nebo nasadit na chvilku hadičky obráceně, prohodit je - takže by kolem motoru putoval benzín v protisměru... - neposeru tím ale něco ?


Přílohy:
hadička_benzín_smz.jpg
hadička_benzín_smz.jpg [ 186.12 KiB | Zobrazeno 6290 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 09 čer 2021, 22:25 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 07 pro 2005, 01:00
Příspěvky: 4922
Bydliště: Vacenovice tel 602 470 492
Motor: 1,6 SX - sedan
Ahoj. Jedinné co mě napadá je ta skutečnost, že jsi měnil část palivového čerpadla. A co si vybavuji tak:
Marejky 1.6 do faceliftu (cca do 98 - bílé rafičky palubovky, hliníkové sání) měly palivové čerpadlo s vratným potrubím
Marejky 1.6 po faceliftu (99 a dál - červené rafičky palubovky, plastové sání) měly palivové čerpadlo "returnless" jen s jednou trubkou...

Tedy, můj amatérský, selský rozum říká, že jestli nemáš čerpadlo ze staré verze na vedení nové verze - tedy, že to tam žene natvrdo, protože to počítá se zpětným vedením...

Ale říkám, je to jen sedlácká doměnka...

P.S.: Ta hadička co je na fotce mi nepřijde jako originál... Nemůže ji povolit teplo od motoru?

_________________
Užívejte života!!!
100SX sedan -'99

ex Punto Cabrio 60 S - '95 made by Bertone
ex Audi A4 (B8) 2,0 TDI - '2010
ex Audi A4 (B8) 1,8 TFSI - '2008 - služební...
ex Renault Laguna Grandtour II 1,9 dCi - '2001
ex Fiat Punto 55S - '95
ex Škoda 120 L - '79


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 09 čer 2021, 23:42 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 291
Bydliště: Tel: 776 376 706, Boreč (okres MB)
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
Jenže já tam MÁM zpětný vedení. A taky - první tejden / pár set km to fungovalo dobře, tlak normální...

Hadičky, to je problém, už se o tom na fóru psalo... nefungovaly mi ani hadičky s opletem, "na benzín" od AutoKelly - v řádu pár měsíců se úplně rozpadly. Tohle nejsou origo hadičky a nejsou ideální, ale používám je už delší dobu - vždycky vydržej pár měsíců a pak popraskaj blízko svorky. Ale nikdy se takhle nenafouknou jako jelito. Budu muset časem sehnat hadičky z hydrauliky bagru, jak tu už někdo psal, že ty jediný vydržej :-) Nicméně, takhle natlakovaná ta hadička prostě nikdy nebyla. Je tam moc vysokej tlak, a já nemůžu přijít na to, proč...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10 čer 2021, 13:11 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 291
Bydliště: Tel: 776 376 706, Boreč (okres MB)
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
nasadil jsem tam jinou hadičku. Takovou tu obyčejnou černou, z pevný gumy, která se v autě používá na přívod vody do expanzní nádržky a podobně. Zatím v tom směru, jak to má bejt, ne v protisměru. A zjistil jsem toto:

- hadička se nenafukuje ani nesesmeká, zas tak obří tlak tam asi není
- čerpadlo benzínu po otočení klíčkem zapne, ale nevypne po těch pár vteřinách, jako jindy vypíná (když nestartuju, jen otočím klíčkem).
- ale hned se musím opravit: když jsem šel k autu ještě jednou, zjistil jsem, že se čerpadlo po těch pár vteřinách vypíná, jak má. Že bych se předtím koukal blbě? No, to už teď nezjistím. Tak je možný, že občas to funguje, jak má, a občas ne. Nebo to prostě funguje.
- zároveň jsem si všiml, že po zapnutí čerpadla proudí benzín i zpětnou hadičkou (mám ji průhlednou, tak to je vidět). Takže minimálně v tenhle moment je regulátor tlaku paliva asi v pořádku, přebytečnej tlak normálně propouští do zpětný části okruhu.

Přesto tam ale předtím v přívodní hadičce velkej, větší než obvykle, tlak byl, to se mi rozhodně nezdálo. Budu to dál sledovat, uvidíme.

A teď bych potřeboval vědět pár věcí, který jsem nevyčet jednoznačně nikde na fóru ani jinde (budou se hodit, pokud se ten problém zase vrátí)(a asi se budou hodit i ostatním):

- když by to čerpadlo pár vteřin po otočení klíčku vyplo, jak má, tak se to děje:
- časovým impulzem, který dává dvoucestný relé?
- časovým impulzem, kterej dává ŘJ a přes dvoucestný relé čerpadlo vypne?
- tlakovým impulzem, že bylo dosaženo nějakýho tlaku? Kde je čidlo?

- když motor nastartuje a běží (na benzín),
- čerpadlo běží furt a přebytečnej tlak se odvádí regulátorem tlaku paliva?
- nebo čerpadlo chvilku běží a chvilku ne, neboli vypne se vždycky, když se v okruhu zvedne tlak?

- mám LPG. Při přepnutí na LPG funguje čerpadlo stejně, jako v předchozím bodě? Někdo tady na fóru říkal, že jo, ale chci se ujistit. Je taky možnost, že se benz. čerpadlo při přepnutí na LPG vypne?

Tohle všechno se ptám proto, abych zjistil, jestli takto můžu jezdit, pokud se problém zase vrátí, nebo jestli je tam nějaký čidlo, který je potřeba vyměnit, případně vadnej regulátor - abych neriskoval spálení (novýho) čerpadla (nádrž mám plnou, aby bylo řádně chlazený), nebo roztrhnutí palivový hadičky (při kontaktu rozlitýho benzínu s horkým povrchem motoru se benzín vznítí, nebo jen odpaří?), nebo nějaký jiný problémy z přebytku tlaku v okruhu... Je mi jasný, že nemůžu nechat dlouho zapnutý zapalování bez startu auta, to by čerpadlo prostě tlačilo a tlačilo... ale jde mi o to, jestli můžu s autem jezdit.

děkuju


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 11 čer 2021, 11:11 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 08 pro 2005, 01:00
Příspěvky: 5325
Bydliště: Nikol-city 608479374
Motor: 2,4TDS
kdyz prepnes na plyn tak by se cerpadlo melo odpojit. ty nafoukly hadicky to bude zrejme tim ze nebudou na benzin. dej tam primo tlakovy co jsou na benzin uzpusobeny.

_________________
Lancia Kappa 2,0 16v turbo
subaju impjeza 1,6


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 11 čer 2021, 22:03 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 11 pro 2005, 01:00
Příspěvky: 1974
Bydliště: Teplice
Motor: 2,0 JTDm2/103kw
S tím vypnutím čerpadla při jízdě na LPG záleží jak kterej a jak to máš zapojené ale co jsem se setkal s více LPGčkama tak čerpadlo nevypíná. Jinak ty máš regulátor tlaku (obtokovej ventil) na konci té lišty co jsou vstřiky a čerpadlo má běžet tak
10-15 vteřin a pak vypnout je to nastaveno časově v jednotce. Má tam bejt tlak cca 3.bary a zbytek tlaku má přepustit ten obtokovej ventyl zpětným potrubím. Ještě si zkontroluj jestli je v pořádku hadička z toho ventilu do sání pokud je prasklá nebo někde utíká podtlak tak ten regulátor špatně funguje.


Přílohy:
soubor-26973.jpeg
soubor-26973.jpeg [ 59 KiB | Zobrazeno 6261 krát ]

_________________
Rebel a tím zústanu :-D
ex :-( Fiat Marea Weekend 1.6/16V
ex :-( Alfa romeo156 SW 1.9JTDm
Fiat Marea Weekend 1.9JTD/105
Alfa romeo147 1.9JTDm
Fiat Punto 1.2/8V
Alfa romeo Giulietta 2.0JTDm2/103kw
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 12 čer 2021, 01:38 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 291
Bydliště: Tel: 776 376 706, Boreč (okres MB)
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
Nafouklý hadičky jsou asi opravdu tím, že je tam vyšší tlak, než má, nebo než jsem tam vždycky měl. Dřív se mi nenafukovaly žádný hadičky (jen po třeba měsíci začaly mít praskliny), teď vypadá každá hadička, že už-už praskne.

Dneska jsem asi po 50km hadičku čeknul a ejhle, zase je natlakovaná. Tahle je opravdu tuhá, takže se nenafoukla, nebo jen trošičku, ale je poznat, že je natlakovaná. A pozná se to i podle toho, že povypnutí zapalování a tím i čerpadla ještě dlouho postupně vypouští natlakovanej benzín do odtokovýho potrubí.

Protože jsem se bál s autem kamkoliv dál jet (kdyby to prasklo a benzín stříkal na horkej motor, mohla by to bejt i moje poslední cesta; myslím, že ani mně se přepnutím na LPG čerpadlo nevypne), odpojil jsem na čerpadle přívod elektřiny a naučil se startovaat přímo na LPG: skutečně, i můj systém startuje přímo na LPG tak, že před otočením klíčku z parkovací polohy zmáčku a držím tlačítko na LPG přepínači. Benzín teda vůbec nepotřebuju a můžu nechat čerpadlo zatím odpojený.

Zejtra zkontroluju tu podtlakovou hadičku - to by mohlo bejt snadný, elegantní řešení. Jestli to tím není: dá se ten obtokovej ventil opravit? Něco jsem slyšel, že je v něm membrána, která se časem unaví? A dá se vyměnit? Tak při prvním pohledu mi přišlo, že se k němu dá těžko dostat, hodně těžko dostat (nebo?), ... ale na tom obrázku od Komára vidím vpravo nějakej šestihran - tím se to dá rozmontovat? Bez vytažení lišty se vstřikama?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17 čer 2021, 23:57 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 291
Bydliště: Tel: 776 376 706, Boreč (okres MB)
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
Podtlakovou hadičku jsem tedy překontroloval, a ejhle - na jednom konci byla maličko ztyřelá, popraskaná - trošku tam mohl podtlak klesat. Tak jsem hadičku o ten kousek zkrátil, třeba to pomůže.
Ale hlavně jsem si udělal další vypínač na drátu mezi čerpadlem a kostrou (jeden už tam je, ten havarijní, pod sedadlem) - tím v teplým počasí čerpadlo vypínám. Startuju rovnou na LPG. Přijde mi zbytečný, aby to čerpadlo běželo celou dobu, kdy jedu na LPG.
Okouk jsem i ten regulátor tlaku paliva - zdá se mi, že je přichycenej k palivový liště nějakou sponou, asi by odmontovat šel (a vyčistit?). Nechci to ale pokoušet, kdyby se mi to nepovedlo, nemoh bych jezdit. S tím vypínačem na odpojování čerpadla se mi už nebude stávat, že se budou hadičky tlakovat.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 19 čer 2021, 14:14 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 26 zář 2006, 00:00
Příspěvky: 1772
Bydliště: Vysocina-Zdarsko,Tel:608537629
Motor: 1.8 16V + LPG
Tak neco ode mne do mlyna.
Ze jsi tam mel driv nejake podobne vypadajici hadicky neznamena,ze to,co tam mas ted,je totozny material.Celkem mi muzes verit,ze jsem jich par vyzkousel.Ono asi odolnej pod tlakem a za teploty 75 stupnu,coz pod kapotou motoru muze bejt,z tim se tak nak nepocita,je to neco jineho nez ze se ti nezacne rozpoustet pri stahovani benzinu samospadem. A to jsem tez kupoval v autodilech,udajne benzinu odolne.
Nakonec jsem opravdu kupoval asi pulmetr tam,kde prodavali veci na zemedelskou techniku,ta konkretni byla na hydraulicky olej( ropnej produkt,nebo charakteristiky napadani materialu obdobne) a na tlak 8 Baru,v aute bejva do 3? Od te doby je to cajk.
Druha vec,co to dela se samotnym benzinem,kdyz se do nej rozpousti,neizoluje ho od tepla(i kdyz lista samotna je kovova,a tez se nejspis bude zahrivat od motoru).
Ja jsem asi necely rok po teto anabazi musel hledat chybku,proc mam takove problemy nastartovat a jet na BA,kdyz LPG pohoda. Palivovej filtr ucpany cernou srajdou,pusou nesel profouknout na zadnou stranu.Snad se nerozpousti i ta nova :slunce ,opticky drzi a netece.Rok uz tam bude,par tisic km najela.
Myslim,ze mne ten pulmetr prisel na cca 50 az 100 Kc,vic urcite ne,Fakt uz nevim,proste par drobnejch.

Ohledne vypinani BA cerpadla pri provozu LPG,u prestavby to bezna praxe nebyvala,co ja vim.Urcite vic aut jezdi bez teto ficury nez s ni,orginalni nebo nejake lepsi(Tartarini,Landi Renzo napr.) to mit mohly.

_________________
Fiat Tipo Kombi 1.4 T-Jet,Rubína alias Ruby LPG
Marea Weekend 1.8 16V HLX - Popelka LPG (v pozici zalozni vuz,prozatim)
Obrázek
Fiat Panda II - manzelka,LPG Magic 3


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 19 čer 2021, 17:31 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 291
Bydliště: Tel: 776 376 706, Boreč (okres MB)
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
Ano, musím tu hadičku někde sehnat.

Čerpadlo: dělal jsem žárovkovej test, a čerpadlo běží od nastartování až do konce jízdy, ať už jedu na benzin nebo LPG. PRoto jsem tam právě dal ten vypínač. Benzin si teď nechávám jen na "emergency", když dojde plyn. Můj kámoš se nechal slyšet, že měl benzinovej systém nefunkční, a jezdil na LPG v létě v zimě, bydlel tehdy v Tatrách... start rovnou na LPG. Což dělat nebudu, ale do podzima času dost...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz