FIAT Marea Fan Club

Usmívejte se na Marušky, Marušky se budou usmívat na vás!
Právě je 28 bře 2024, 10:53

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 84 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: olej do 1,6 16V
PříspěvekNapsal: 04 bře 2007, 10:31 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 28 dub 2006, 00:00
Příspěvky: 18
Bydliště: Petrovany okr. Presov SK
Chcel by som vediet aky olej by mal ist do marei.Predtym som tam mal Castrol TXT 5W-30,bol mi odporucany 5 W-40 je to vhodny olej?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 bře 2007, 10:52 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 21 led 2006, 01:00
Příspěvky: 385
Doporučená je výrobcem SELENIA 20K..... SAE klasifikace 10W40,API SJ,ACEA A3....v této kategorii je olejů mnoho.....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: olej do 1,6 16V
PříspěvekNapsal: 04 bře 2007, 10:55 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 12 kvě 2006, 00:00
Příspěvky: 914
Bydliště: SLOVAKIA - POV. BYSTRICA tel.: 0907 584301
stredo20 píše:
Chcel by som vediet aky olej by mal ist do marei.Predtym som tam mal Castrol TXT 5W-30,bol mi odporucany 5 W-40 je to vhodny olej?



Prečítaj si diskusiu na modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=537&start=0 a dozvieš sa všetko potrebnee, a nezabudni si do popisu doplniť motorizáciu aby sme vedeli aj v iných vláknach v prípade potreby poradiť.

Ja osobne tam mam CHAMPION 10W-40 a spokojnosť.

_________________
MAREA 1,6 16V ELX , SEDAN, STRIEBORNA METALÍZA - Prdelate bejby + xenony 6000K, bez zbytočnej sklopky a nefungujúceho zadného stierača, či kľučky 5. dverí :D(zato s nefungujúcimi inými kurvítkami :D)


čiastočne stratený....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 bře 2007, 13:41 
Offline
Člen klubu

Registrován: 28 bře 2006, 00:00
Příspěvky: 1432
Bydliště: Rokycany 774 24 44 58
Motor: 1.9Jtd 110kw
ja tam nalil 15W40 MOTOREX a jsem spokojenej uz ma holka 165 000km takze u me je zbytecne davat plnou sintetiku tak jsem zvolil polosintetiku

_________________
Fiat Marea Weekend 16 16V SX,r.v 1997 už je to EXmarejka
Skoda Fabia combi 1.4 16v r.v 01 .
Ford Mondeo 2.0tdci r.v 01 ........
Nově Fiat Croma 1.9Jtd 110kw r.v 2006


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 bře 2007, 14:40 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 08 pro 2006, 01:00
Příspěvky: 19
Bydliště: Ostrava
15W40 není polosyntetika, ale minerální olej,pokud se nepletu... myslím,že ses spletl v číslech...

_________________
Maruška Kombíková 1,6 16V ELX,98,LPG,modrá metalíza,nej...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 bře 2007, 15:09 
Offline
Člen klubu

Registrován: 28 bře 2006, 00:00
Příspěvky: 1432
Bydliště: Rokycany 774 24 44 58
Motor: 1.9Jtd 110kw
Bohuzel nespletl jsem se a tady mas dukaz:

http://www.motorex.com/index.cfm?fuseac ... -1066-1125

http://www.motorex.com/index.cfm?fuseac ... 74-677-696

pokud si prelozis to Semi Synthetick -vyjde ti polosinteticky

_________________
Fiat Marea Weekend 16 16V SX,r.v 1997 už je to EXmarejka
Skoda Fabia combi 1.4 16v r.v 01 .
Ford Mondeo 2.0tdci r.v 01 ........
Nově Fiat Croma 1.9Jtd 110kw r.v 2006


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 bře 2007, 15:37 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 08 pro 2006, 01:00
Příspěvky: 19
Bydliště: Ostrava
To je dobré vědět!No myslím,kdo neví jaký má nalít olej a řídí se číslem viskozity,může mít problém...Přidám taky pro zajímavost- olej od Aralu Super Elastic 10W40 - je minerální olej!! Neumím tam dát odkaz,ale je na netu. Takže pro Ty co se dívají jen na viskozitu(jako já před chvíli)-- hlavně je nutná specifikace a norma,která je uvedena na zadní straně oleje!

_________________
Maruška Kombíková 1,6 16V ELX,98,LPG,modrá metalíza,nej...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 bře 2007, 19:48 
Offline
Člen klubu

Registrován: 28 bře 2006, 00:00
Příspěvky: 1432
Bydliště: Rokycany 774 24 44 58
Motor: 1.9Jtd 110kw
presne tak dneska uz je hlavne dulezite aby splnoval potrebne veci a je uplne jednoo jedno jestli je to 15W nebo 10W40 taky jsem tomu neveril ze 15W40 je polosintetika ale muj mechanik me utvrdil ze to leje do vsech aut a ze stim neni problem a drtikols mi to taky doporucil po vymene se chova marenka uplne jinak je i lepsi chod motoru a hlavne studene starty jsou dobre ten MOTOREX splnuje vechno:

ACEA E5, E3/ B3/ A3 API CH-4, CG-4, CF-4, CF/ SL, SJ
MB 228.3/ 229.1 MAN M3275, VOLVO VDS-2, Global DHD-1
Safety + Performance: VW 505 00 / 501 01

_________________
Fiat Marea Weekend 16 16V SX,r.v 1997 už je to EXmarejka
Skoda Fabia combi 1.4 16v r.v 01 .
Ford Mondeo 2.0tdci r.v 01 ........
Nově Fiat Croma 1.9Jtd 110kw r.v 2006


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 bře 2007, 20:28 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 08 pro 2005, 01:00
Příspěvky: 1880
Bydliště: Chotěšov, tel. 608 13 70 70
ja tam davam jez zmineny MOTOREX 10W40 a je to plna syntetika.
nejaky ty recicky jestli je to nebo neni plna synt. je pouze neznalosti...
ze by brabci zas nekde stěbetali :D :D

_________________
Alfa Romeo 159 1.9jtdm
ex ALFA ROMEO 2.4 JTD
ex Alfa Romeo 166 2.4JTD M-Jet 20V Ti
ex Fiat Marea 1.9TD
2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 bře 2007, 21:49 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 08 pro 2005, 01:00
Příspěvky: 812
Bydliště: Hronec, Slovensko 0903733022
Kto sa chce trochu zorientovať v problematike olejov odporúčam prečítať si nasledujúci článok. http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=406

_________________
Weekend 1.6 16v, SX, r.v.99, Bianco banchisa,
"Ital proste chytí za srdce a pak mu člověk odpustí lecos"
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: MOTOROVÝ OLEJ
PříspěvekNapsal: 04 bře 2007, 23:38 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 28 srp 2006, 00:00
Příspěvky: 38
Bydliště: Havlíčkův Brod
Já používám olej Liqui Moly. Mám na něm již ujeto 11000km, naprostá spokojenost.
MOTOROVÝ OLEJ MoS2 LEICHTLAUF 10W-40
Lehkoběžný motorový olej s MoS2 vytváří vysoce odolný kluzný film na všech třecích a kluzných plochách. Tento film obsahující MoS2 snižuje třecí odpor a umožňuje motoru - i v extrémních podmínkách - lehčí chod. Olej zaručuje znatelně nižší spotřebu paliva a oleje. Podstatně snižuje opotřebení a možnost provozních poruch. Odolný proti stárnutí a ztrátě viskozity. Umožňuje dobré studené starty a dává vysokou provozní jistotu. Brání tvoření sraženin (bláta). Testován na motorech vybavených katalyzátory a turbodmychadly. Celoroční motorový olej pro benzinové a dieselové motory s extrémní ochranou proti opotřebení.
Specifikace/schválení: ACEA A3-98/B3-98; API SH/EC/CF, SJ/CF
Výkonnostní úroveň: VW 500.00, 505.00
Speciální výrobek vyvinutý firmou LIQUI MOLY!

_________________
Ford Mondeo kombi 2,0 TDCi 96kW r.v. 2004


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 bře 2007, 14:32 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 21 led 2006, 01:00
Příspěvky: 385
....a jak se Ti zdá?....je slyšet za studena hydroštely?....já myslím,že je to velice dobrý olej,na německém fóru ho chválí a je v Německu prý uznávanější a dražší než Castrol,.....u nás ho maj 5l kanystr za 599.-Kč


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 bře 2007, 15:47 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 04 říj 2006, 00:00
Příspěvky: 515
Bydliště: Sušice (UH), 606 248 745
Motor: EX 1.6 16V 1999
Taky se chystám na výměnu oleje a doktor mi sdělil, že dnešní polosyntetiky jsou tak kvalitatovně vyvážené, že ať zvolím téměř kteroukoliv značku 10W40, neudělám chybu. Doporučil mi Sunoco á cca 160 Kč/l.

_________________
Hurvin
ex Fiat Marea Weekend 1.6 16V 100SX 1999 švestková metla Blu Way, super kočár a mazel
Ford Focus C-Max 1.6 Ti, 85 kW, 2005


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOROVÝ OLEJ
PříspěvekNapsal: 05 bře 2007, 15:55 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 08 pro 2005, 01:00
Příspěvky: 812
Bydliště: Hronec, Slovensko 0903733022
Onuck píše:
Já používám olej Liqui Moly. Mám na něm již ujeto 11000km, naprostá spokojenost.
MOTOROVÝ OLEJ MoS2 LEICHTLAUF 10W-40
Lehkoběžný motorový olej s MoS2 vytváří vysoce odolný kluzný film na všech třecích a kluzných plochách. Tento film obsahující MoS2 snižuje třecí odpor a umožňuje motoru - i v extrémních podmínkách - lehčí chod. Olej zaručuje znatelně nižší spotřebu paliva a oleje. Podstatně snižuje opotřebení a možnost provozních poruch. Odolný proti stárnutí a ztrátě viskozity. Umožňuje dobré studené starty a dává vysokou provozní jistotu. Brání tvoření sraženin (bláta). Testován na motorech vybavených katalyzátory a turbodmychadly. Celoroční motorový olej pro benzinové a dieselové motory s extrémní ochranou proti opotřebení.
Specifikace/schválení: ACEA A3-98/B3-98; API SH/EC/CF, SJ/CF
Výkonnostní úroveň: VW 500.00, 505.00
Speciální výrobek vyvinutý firmou LIQUI MOLY!

Niečo na tému MoS2: Citácia z webu.
Molybdensulfid:

Na rozdíl od ostatních výše uvedených přípravků nemá destruktivní vliv na motor nebo převodovku, pokud je správně použit. „Správně použit“ je obtížně definovatelný pojem, jde o to, aby se mu nepodařilo nesprávným postupem při aplikaci ucpat některý z mazacích kanálů, což bude mít katastrofální následky. Na základě komentáře o používání oleje Titan Fuchs s MoS2 jsem věc prohovořil se dvěma skutečnými odborníky na tribotechniku, kterým se používání molybdensulfidu vůbec nelíbilo, molybdensulfid narušuje působení aditiv a pojali podezření, že firma Titan Fuchs, která není „ropnou“ společností (oleje nevyrábí, ale nakupuje základové oleje, které sama aditivuje podle svých receptur – oleje to nejsou vůbec špatné) a kromě výroby olejů se zabývá i recyklací použitých olejů, používá MoS2 jako krytí pro tyto oleje, které se totiž nedají dostatečně aditivovat, protože základová složka oleje je nevratně narušena (protizákonné to není, pokud je na obalu použití MoS2 uvedeno). Prokázat to samozřejmě nemohou, ale jiné rozumné vysvětlení pro toto řešení nemají, snad že nejde o olej pro motorová vozidla, ale pro jiné specifické použití a někdo je jako motorové oleje prodává. V případech montáží různých strojních zařízení se často předepisuje mazání třecích ploch před smontováním v místech, která jsou oleji obtížně přístupná, práškovým grafitem nebo molybdensulfidem. Zde uvedené látky působí pouze preventivně po určitou dobu a napomáhají záběhu třecích ploch při nedostatečném mazání olejovou náplní. Svého času (konec šedesátých a začátek sedmdesátých let minulého století) byla na základě zkušeností z II. světové války vyvolána diskuze o používání molybdensulfidu v motorech motorových vozidel, do které se zapojilo i několik automobilek a vesměs závěr vyzněl v neprospěch používání MoS2. Osobně bych do motorových a převodových olejů molybdensulfid nepřidával, ovšem netvrdím, že je to špatné a nepřípustné. Mazací přípravky s molybdensulfidem ve spreji poslouží k promazání různých mechanizmů (panty dveří atd.) s velkým úspěchem, často se používají na uvolňování zarezlých šroubů.
Titan Fuchs se svými MoS2 oleji na Ostravsku u velkých provozovatelů automobilových parků „padl na ústa“, protože se molybdensulfid usazoval na dně sudů a nebylo jej možné jednoduchým způsobem dostat do vznosu. Ze sudů vytekl prakticky čistý olej a na dně zůstala silná vrstva prakticky neodstranitelné usazeniny molybdensulfidu."

Je na Vás akú váhu dáte na tieto informácie.

Navyše má tento olej horšiu špecifikáciu API (iba SJ) ako doporučovaný Selenia (SL)

_________________
Weekend 1.6 16v, SX, r.v.99, Bianco banchisa,
"Ital proste chytí za srdce a pak mu člověk odpustí lecos"
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 bře 2007, 17:26 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 08 pro 2005, 01:00
Příspěvky: 164
Bydliště: Pardubice
Motor: 1.6 16V CNG
Nedavno jsme tot řešili s Engim:
APï normy:
API SG Pro benzinové motory v osobních vozidlech a lehkých dodávkových vozidlech, počínajíc rokem výroby: 1989. Oleje SG mají lepší vlastností než oleje SF z hlediska odolnosti proti tvoření usazenin, ochranu proti opotřebení a odolnost proti korozi.
API SH Stejné vlastností jako v případě olejů SG, přičemž přísnější podmínky provedení testu.
API SJ Motorový olej na úrovni SH, zpracovaný v souladu se systémem certifikace API a dle četných kritérií zkoušek.
API SL Specifikace používaná ode dne 1.července 2001. Je evoluci v oboru stability na oxidaci, kontroly tvorby usazenin za vysoké teploty, redukce prchavosti a snížení spotřeby. Kontrolní testy se stály tvrdší a přísnější; byla přidáno také řada nových zkoušek.

API SL/CF v kategorii 10w/40 splnuji Selenia, OMV, Q8

Dodávám, že používám OMV. Vše se tu už ale řešilo.

_________________
Ex.:MAREA 100 16V ELX r.v. 12/99. Spotřeba 7.57 l/100km. Odepsaná.
MULTIPLA 100 16V BiPower r.v. 12/00, Spotřeba 5,8kg/100km.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 84 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz