Onuck píše:
Já používám olej Liqui Moly. Mám na něm již ujeto 11000km, naprostá spokojenost.
MOTOROVÝ OLEJ MoS2 LEICHTLAUF 10W-40
Lehkoběžný motorový olej s MoS2 vytváří vysoce odolný kluzný film na všech třecích a kluzných plochách. Tento film obsahující MoS2 snižuje třecí odpor a umožňuje motoru - i v extrémních podmínkách - lehčí chod. Olej zaručuje znatelně nižší spotřebu paliva a oleje. Podstatně snižuje opotřebení a možnost provozních poruch. Odolný proti stárnutí a ztrátě viskozity. Umožňuje dobré studené starty a dává vysokou provozní jistotu. Brání tvoření sraženin (bláta). Testován na motorech vybavených katalyzátory a turbodmychadly. Celoroční motorový olej pro benzinové a dieselové motory s extrémní ochranou proti opotřebení.
Specifikace/schválení: ACEA A3-98/B3-98; API SH/EC/CF, SJ/CF
Výkonnostní úroveň: VW 500.00, 505.00
Speciální výrobek vyvinutý firmou LIQUI MOLY!
Niečo na tému MoS2: Citácia z webu.
Molybdensulfid:
Na rozdíl od ostatních výše uvedených přípravků nemá destruktivní vliv na motor nebo převodovku, pokud je správně použit. „Správně použit“ je obtížně definovatelný pojem, jde o to, aby se mu nepodařilo nesprávným postupem při aplikaci ucpat některý z mazacích kanálů, což bude mít katastrofální následky. Na základě komentáře o používání oleje Titan Fuchs s MoS2 jsem věc prohovořil se dvěma skutečnými odborníky na tribotechniku, kterým se používání molybdensulfidu vůbec nelíbilo, molybdensulfid narušuje působení aditiv a pojali podezření, že firma Titan Fuchs, která není „ropnou“ společností (oleje nevyrábí, ale nakupuje základové oleje, které sama aditivuje podle svých receptur – oleje to nejsou vůbec špatné) a kromě výroby olejů se zabývá i recyklací použitých olejů, používá MoS2 jako krytí pro tyto oleje, které se totiž nedají dostatečně aditivovat, protože základová složka oleje je nevratně narušena (protizákonné to není, pokud je na obalu použití MoS2 uvedeno). Prokázat to samozřejmě nemohou, ale jiné rozumné vysvětlení pro toto řešení nemají, snad že nejde o olej pro motorová vozidla, ale pro jiné specifické použití a někdo je jako motorové oleje prodává. V případech montáží různých strojních zařízení se často předepisuje mazání třecích ploch před smontováním v místech, která jsou oleji obtížně přístupná, práškovým grafitem nebo molybdensulfidem. Zde uvedené látky působí pouze preventivně po určitou dobu a napomáhají záběhu třecích ploch při nedostatečném mazání olejovou náplní. Svého času (konec šedesátých a začátek sedmdesátých let minulého století) byla na základě zkušeností z II. světové války vyvolána diskuze o používání molybdensulfidu v motorech motorových vozidel, do které se zapojilo i několik automobilek a vesměs závěr vyzněl v neprospěch používání MoS2. Osobně bych do motorových a převodových olejů molybdensulfid nepřidával, ovšem netvrdím, že je to špatné a nepřípustné. Mazací přípravky s molybdensulfidem ve spreji poslouží k promazání různých mechanizmů (panty dveří atd.) s velkým úspěchem, často se používají na uvolňování zarezlých šroubů.
Titan Fuchs se svými MoS2 oleji na Ostravsku u velkých provozovatelů automobilových parků „padl na ústa“, protože se molybdensulfid usazoval na dně sudů a nebylo jej možné jednoduchým způsobem dostat do vznosu. Ze sudů vytekl prakticky čistý olej a na dně zůstala silná vrstva prakticky neodstranitelné usazeniny molybdensulfidu."
Je na Vás akú váhu dáte na tieto informácie.
Navyše má tento olej horšiu špecifikáciu API (iba SJ) ako doporučovaný Selenia (SL)
_________________
Weekend 1.6 16v, SX, r.v.99, Bianco banchisa,
"Ital proste chytí za srdce a pak mu člověk odpustí lecos"