FIAT Marea Fan Club

Usmívejte se na Marušky, Marušky se budou usmívat na vás!
Právě je 19 bře 2024, 13:00

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 40 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 pro 2011, 23:47 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 16 čer 2008, 00:00
Příspěvky: 2603
Bydliště: BRNO -CZ tel.777994150
Motor: 2.4 JTD 130
Pokud rano za mrazu nenastartujes,tak to naftou asi nebude.Ja mel skoro 4 roky TD a chytila v mrazech i bez aditiv.Nazhavit,nastartovat a musi pekne klapat.Obcas sem aditivum pridal,ale jen proto,ze se proste muze pridat.Jinak tankuji BENZINA,OMV,SHELL.Nikdy me td nezklamalo.

_________________
EX Fiat Marea Weekend 2.4 JTD/130 HLX 2000
Fiat Croma 2.4 Multijet/200 20V aut. Must 2006


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 pro 2011, 23:51 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 02 pro 2011, 01:00
Příspěvky: 289
Bydliště: Trenčín Slovensko
Roman100 píše:
JJ startuje krásně. Ráno na škrtnutí. Dnes jsem o tom přemýšlel a zkusim aditivum. Zkusim teda to co píšeš. Myslim že to pujde i s tim aditivem. Každopádně je to divný, tankuju kvalitní naftu a v zimně na ní nenastartuju.
Dnes jsem mluvil se známim co měl 19td v dodávce(Fiat) a zdyž ztratil kompresi tak mu to žralo litr oleje týdně a naloženej nevyjel kopec. Ale předělal žhavení na vypínač pod volantem, dlouho žhavil a nastaroval ráno vždycky. A taky mu na 19td100 3x praskla hlava.
Zato teď má ducato Jtd a tam mu neustále odchází ta jediná žhavící svíčka v sání. (údajně to ten motor tak má- jen jednu svíčku v sacim potrubí)
pozor na to,bo čo sa tyka užitkovych vozov Fiat 1.9 TD z 90-tych rokov,tie mali motory Peugeot XUD... u teba to vyzera ako keby zaštrajkovalo čerpadlo z neznamych pričin,skus tankovať normalnu naftu a aditivovať a budeš vidieť,ako sa to bude spravať,možno bol iba zaseknuty ventil predvstreku,ťažko povedať... :roll: :roll:

_________________
Marea Weekend 1.9jtd (105k)2001 zelena metla


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 pro 2011, 00:22 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 27 čer 2010, 00:00
Příspěvky: 44
Bydliště: Karlovy Vary
něco nefunkčního tam bude. Ale zatim to takhle startuje tak uvidim. Zkusim aditiva,zkusim čidlo teploty, zkusim kompresi a vůli ventilů.
Každopádně dobrý je že motor přesto že v něm neni něco v pořádku tak slouží dál. Je to pracant.

_________________
Fiat Marea Weekend 1.9TD100 97"


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 pro 2011, 09:24 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 08 pro 2005, 01:00
Příspěvky: 5325
Bydliště: Nikol-city 608479374
Motor: 2,4TDS
nehledal bych pricinu v nafte jak pise michele. ja na naftu nejezdim casto a startuju i v -25 kdyz je jako aditiva obcas naleju redidlo s 6006 a nebo petrolej.

_________________
Lancia Kappa 2,0 16v turbo
subaju impjeza 1,6


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Nafta je špatná.
PříspěvekNapsal: 16 led 2012, 13:58 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 10 pro 2008, 01:00
Příspěvky: 62
Bydliště: Šebrov
Mám také TD 100, zkusím Ti také poradit.
Pracuji jako technik u největšího dealera nákladních aut světové značky. Jako takový sleduji problémy na servise, především s raními starty, kdy si řidiči hromadně stěžují, že ráno v mrazech startují jen na 5 válců a než se to srovná, dloho to trvá. Měnili jsme vstřiky na záruku, vždy jsme našli chybný a nyní je máme z mateřské fabriky všechny zpět, že jsou vpořádku. Jen vyčištěné.
Zároveň přišla z mateřské fabriky odpověď, že dle hlášení závad záručních oprav je toto problém jen a pouze České republiky, Rakouska a těsně přilehlého okolí, jinde v Evropě se takový problém neobjevil, ani ve Švédsku, ani jinde na severu s mnohem nižšími teplotami.
Nafta zde je velmi špatná. Dle EU máme mít podíl v každém litru nafty 5-7% biosložky. Dle laboratoří je tam klidně i 25%, a to i v značkových palivech, nikdo to u nás nehlídá. Taková nafta je nestabilní, způsobuje korozi systému, váže na sebe vodu ale hlavně - vylučuje moc brzy parafín, ten černý mazut, co neprojde filtrem, už při -5 st.C!
Aby takové palivo splňovalo zimní normu a filtrovalo se i v nižších teplotách, přidává se do zimní nafty petrolej. Ten jediný zabrání (dramaticky sníží) bod vylučovaní parafínu.
Česká republika petrolej nemá, trpíme jeho nedostatkem, takřka všechen spotřebují letadla do svých kerosínů. Proto rafinerie přidávají do nafty chemické látky, tzv. destruktiva, která sice parafín neodstraní a nezabrání vylučování, ale dobře ho rozbijí na málé částečky. Taková nafta filtrem už projde i přes -7 st.C, ale jezdit se na ni dost dobře nedá. Velmi zanáší vstřiky a čerpadla.
Jiná situace je na Slovensku, jejich nafta nezamrzá (nevylučuje parafín) ani v -40 st.C, je plná peroleje.
Tyto informace jsou ze Světa motorů (článek: Peklo zamrzne dřív, než Slovenská nafta, Test zimních naft v Evropě) a od nás ze servisu, kde u aut co jdou po pěti válcích čistíme palivový systém motoru (i vstřiky), nádrže a vedení a auta jezdí. Navíc - mateřská fabrika doporučuje přidat do nádrže při extrémních mrazech až 20% (!) benzínu natural.
Jinými slovy Ti chci říct: Nech si vyčistit palivový systém, nádrž. Přidej benzín natural, vyměň žhavící svíčky a jezdíš jak fík.
Pozn. : Žhavící svíčka někdy žhaví špatně. Ta dobrá žhaví jen špička, do 10 sek. max. Pokud žhaví jen střed, je to špatně.Naše motory TD nemají přímý vstřik, bez pořádného nažhavení v mrazu tedy i při výborných tlacích opravdu nenastartují.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 led 2012, 20:27 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 08 říj 2009, 00:00
Příspěvky: 479
Jo, tyhle motory mají výhodu, že jim nevadí způsob ochrany nafty v zimě pomocí ředění benzinu..Tohle Bosch doporučoval už Hitlerovi v tažení v Rusku..Tohle funguje..,ale jak je to s háklivými slečinkami na palivo HDI a JTD, popřípadě TDI nevím..ta mazivost se samozřejmě snižuje...Jedině dopovat naftu přísadami ... :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 led 2012, 22:32 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 27 čer 2010, 00:00
Příspěvky: 44
Bydliště: Karlovy Vary
Pavlovi děkuji za vysvětlení. Asi je to tak, po tom co jsem přidal do nafty benzín a olej tak auto začalo startovat i na naftu bez benzínu. Teď když je ráno -11 tak jsem dal taky benzín- pro jistotu- a ráno startuju na otočení.

_________________
Fiat Marea Weekend 1.9TD100 97"


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nafta je špatná.
PříspěvekNapsal: 16 led 2012, 22:54 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 02 pro 2011, 01:00
Příspěvky: 289
Bydliště: Trenčín Slovensko
Pavel Feik píše:
Mám také TD 100, zkusím Ti také poradit.
Pracuji jako technik u největšího dealera nákladních aut světové značky. Jako takový sleduji problémy na servise, především s raními starty, kdy si řidiči hromadně stěžují, že ráno v mrazech startují jen na 5 válců a než se to srovná, dloho to trvá. Měnili jsme vstřiky na záruku, vždy jsme našli chybný a nyní je máme z mateřské fabriky všechny zpět, že jsou vpořádku. Jen vyčištěné.
Zároveň přišla z mateřské fabriky odpověď, že dle hlášení závad záručních oprav je toto problém jen a pouze České republiky, Rakouska a těsně přilehlého okolí, jinde v Evropě se takový problém neobjevil, ani ve Švédsku, ani jinde na severu s mnohem nižšími teplotami.
Nafta zde je velmi špatná. Dle EU máme mít podíl v každém litru nafty 5-7% biosložky. Dle laboratoří je tam klidně i 25%, a to i v značkových palivech, nikdo to u nás nehlídá. Taková nafta je nestabilní, způsobuje korozi systému, váže na sebe vodu ale hlavně - vylučuje moc brzy parafín, ten černý mazut, co neprojde filtrem, už při -5 st.C!
Aby takové palivo splňovalo zimní normu a filtrovalo se i v nižších teplotách, přidává se do zimní nafty petrolej. Ten jediný zabrání (dramaticky sníží) bod vylučovaní parafínu.
Česká republika petrolej nemá, trpíme jeho nedostatkem, takřka všechen spotřebují letadla do svých kerosínů. Proto rafinerie přidávají do nafty chemické látky, tzv. destruktiva, která sice parafín neodstraní a nezabrání vylučování, ale dobře ho rozbijí na málé částečky. Taková nafta filtrem už projde i přes -7 st.C, ale jezdit se na ni dost dobře nedá. Velmi zanáší vstřiky a čerpadla.
Jiná situace je na Slovensku, jejich nafta nezamrzá (nevylučuje parafín) ani v -40 st.C, je plná peroleje.
Tyto informace jsou ze Světa motorů (článek: Peklo zamrzne dřív, než Slovenská nafta, Test zimních naft v Evropě) a od nás ze servisu, kde u aut co jdou po pěti válcích čistíme palivový systém motoru (i vstřiky), nádrže a vedení a auta jezdí. Navíc - mateřská fabrika doporučuje přidat do nádrže při extrémních mrazech až 20% (!) benzínu natural.
Jinými slovy Ti chci říct: Nech si vyčistit palivový systém, nádrž. Přidej benzín natural, vyměň žhavící svíčky a jezdíš jak fík.
Pozn. : Žhavící svíčka někdy žhaví špatně. Ta dobrá žhaví jen špička, do 10 sek. max. Pokud žhaví jen střed, je to špatně.Naše motory TD nemají přímý vstřik, bez pořádného nažhavení v mrazu tedy i při výborných tlacích opravdu nenastartují.
ešte k tomu tie biozlošky majú zásaditosť,čiže obsahujú kyseliny,ktoré napomáhajú k rýchlejšej korózii čerpadla a najviac na to doplácajú práve spomínané Common raily čiže ako JTD,HDI,DCI,TDCI,D4D a tak ďalej... preto v mnohych prípadoch sa odporúča používať Super Diesel Aditív od VIF,ja ho používam asi 4 roky a som spokojný,aj keď je pravda,že mame trochu lepšiu naftu,ale aj tak ho tam lejem,bo nielen zvyšuje cetanové číslo,ale zlepšuje aj mazivosť nafty a chráni palivový systém... heh,a teraz si pripadám ako dielar VIFU... :-D

_________________
Marea Weekend 1.9jtd (105k)2001 zelena metla


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nafta je špatná.
PříspěvekNapsal: 16 led 2012, 23:41 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 08 pro 2005, 01:00
Příspěvky: 396
Bydliště: Nové Zámky, Slovensko
andy19jtd píše:
ešte k tomu tie biozlošky majú zásaditosť,čiže obsahujú kyseliny,ktoré napomáhajú k rýchlejšej korózii čerpadla a najviac na to doplácajú práve spomínané Common raily čiže ako JTD,HDI,DCI,TDCI,D4D a tak ďalej...


Len taka technicka nie velmi podstatna podotazka. Tie latky maju zasaditost, alebo obsahuju kyseliny? Spolu do dokopy neide. Kyseliny sposobuju kyslost, co je presny opak zasaditosti.

_________________
ex Marengo JTD 110
ex Weekend TD 100


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nafta je špatná.
PříspěvekNapsal: 16 led 2012, 23:57 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 02 pro 2011, 01:00
Příspěvky: 289
Bydliště: Trenčín Slovensko
Laco píše:
andy19jtd píše:
ešte k tomu tie biozlošky majú zásaditosť,čiže obsahujú kyseliny,ktoré napomáhajú k rýchlejšej korózii čerpadla a najviac na to doplácajú práve spomínané Common raily čiže ako JTD,HDI,DCI,TDCI,D4D a tak ďalej...


Len taka technicka nie velmi podstatna podotazka. Tie latky maju zasaditost, alebo obsahuju kyseliny? Spolu do dokopy neide. Kyseliny sposobuju kyslost, co je presny opak zasaditosti.
a hľa,som sekol :zed obsuhujú kyseliny,ale díky za upozornenie! :diky

_________________
Marea Weekend 1.9jtd (105k)2001 zelena metla


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 40 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz