kriz píše:
Jelikož se zimou materiál smrštuje, smrštuje se i hlava a součástky v ní..I když na první pohled člověka napadne, že se ventil smrští a vůle se zvětší,opak je pravdou, smrštují se i ty ostatní..,sice závisí na konstrukci, ale zde vůle zmizí...Velice na tohle trpěl Peugeot XUD, kde byla vůle na sání 0,15mm , kde se ventil časem "zaklepal" a v mrazu zůstal pootevřen a bylo po kompresi..U Fiatů se tohle tak často nestávalo, protože konstrukčně byla navržena vyšší vůle 0,30 , ale je možné, že někdo, kdo již hlavu dělal, nechal vůli menší a pak vzniká tento problém..Netvrdím, že je to tak u Tebe, ale z Tvého popisu, kdy nikdo nehýbal s čerpadlem a motor pořád šlapal je to jedna z možností..Zkus po ránu dát auto na lano, a na 3 rychlost zkus auto natočit..Jestli Ti chytne na otočení a půjde na všechny válce, je vůle dobrá , ale motor má nízkou kompresi patrně z důvodu opotřebení..Jestli bude stav obdobný, změřil bych ty vůle.. A jak tady hoši píšou o čerpadle, samozřejmě malý předvstřik tohle také zapříčinuje, ale když s tím nikdo nehýbal..Přidat na čerpadle po označení o 1mm , nemůže být na škodu...
dovolim si doplniť kriz: hlavne je to o tom,že hlava je z hlinikovej zliatiny a hlink jak je zname ma omnoho väčšiu tepelnu rozťažnosť,ako ocel,s ktorej su ventily,čiže sa v chlade aj viac zmršťuje a pokial maš zaklepane ventily,tak ti v chlade ostava medzera medzi sedlom a ventilom,tak si skus šparovou mierkou zmerať vôlu-saci 0,30+-0,05 vyfukovy 0,35+-0,05 a mimochodom kriz mam ešte aj Peugeot 306 break 1.9 D s motorom XUD ma vyše 300tis.km a ventylovu vôlu som za 5 rokov neriešil ešte a chyta krasne,ale netvrdim,že o tom probleme neviem,len je to asi aj hodne o tom,ako kto s tym autom zaobchadza,inak su to skvele motory,posledne dobre od P.S.A ...