FIAT Marea Fan Club

Usmívejte se na Marušky, Marušky se budou usmívat na vás!
Právě je 19 bře 2024, 13:56

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 40 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 pro 2011, 23:12 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 02 pro 2011, 01:00
Příspěvky: 289
Bydliště: Trenčín Slovensko
Tomas-Oaza píše:
andy19jtd píše:
pravdepodobne snimač teploty chladiacej kvapaliny...

hosi ja nevim kde furt berete ty informace o snimaci teploty chl.kapaliny
to by totiz bylo obracen, teplej motor by nechtel chytnout pokud se neodpoji cidlo, s tim sem se setkal uz nekolikrat
to je niekedy ťažko povedať,mal som kedysi audinu a začali mi haprovať studene štarty a to tak,že keď som ju natočil bez plynu,tak mi hneď zhasla,ale akonahle som naštartoval a podržal ju plynom asi tak 15 sek v otačkach cca 1500 ot./min.,tak sa chytila s už išla aj sama na volnobeh,keď sme to spichli na diagnostiku,tak ukazalo teplotne čidlo,jak som ho vymenil,tak to štartovalo v pohode,tiež som bol vtedy prekvapeny,ale elektrika niekedy vie robiť divy aj keď je pravda,že to bol benziňak,ale tie čidla aj tak funguju stale na odpore...

_________________
Marea Weekend 1.9jtd (105k)2001 zelena metla


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 pro 2011, 10:15 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 08 pro 2005, 01:00
Příspěvky: 5325
Bydliště: Nikol-city 608479374
Motor: 2,4TDS
ano u benzinaku ti to cidlo zapne sytic aby ti to v zime nastartovalo :wink:

_________________
Lancia Kappa 2,0 16v turbo
subaju impjeza 1,6


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: cidlo
PříspěvekNapsal: 13 pro 2011, 11:06 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 22 kvě 2009, 00:00
Příspěvky: 16
Bydliště: Blansko tel.775908065
To cidlo to muze byt taky, je od toho zavisla delka zhaveni+dozhaveni

_________________
td 100 1999


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 pro 2011, 15:56 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 08 říj 2009, 00:00
Příspěvky: 479
Jelikož se zimou materiál smrštuje, smrštuje se i hlava a součástky v ní..I když na první pohled člověka napadne, že se ventil smrští a vůle se zvětší,opak je pravdou, smrštují se i ty ostatní..,sice závisí na konstrukci, ale zde vůle zmizí...Velice na tohle trpěl Peugeot XUD, kde byla vůle na sání 0,15mm , kde se ventil časem "zaklepal" a v mrazu zůstal pootevřen a bylo po kompresi..U Fiatů se tohle tak často nestávalo, protože konstrukčně byla navržena vyšší vůle 0,30 , ale je možné, že někdo, kdo již hlavu dělal, nechal vůli menší a pak vzniká tento problém..Netvrdím, že je to tak u Tebe, ale z Tvého popisu, kdy nikdo nehýbal s čerpadlem a motor pořád šlapal je to jedna z možností..Zkus po ránu dát auto na lano, a na 3 rychlost zkus auto natočit..Jestli Ti chytne na otočení a půjde na všechny válce, je vůle dobrá , ale motor má nízkou kompresi patrně z důvodu opotřebení..Jestli bude stav obdobný, změřil bych ty vůle.. A jak tady hoši píšou o čerpadle, samozřejmě malý předvstřik tohle také zapříčinuje, ale když s tím nikdo nehýbal..Přidat na čerpadle po označení o 1mm , nemůže být na škodu... :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 pro 2011, 16:38 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 23 lis 2009, 01:00
Příspěvky: 766
Bydliště: Ústí nad Labem
Startovat roztažením by se rozhodně nemělo...

_________________
Marea Weekend 1.9 JTD110 (28.2.2002) Serie Speciale St. Moritz | Grigio Steel | 6,32 l / 100 km
Marea Weekend 1.6 16V100 (10.6.1999) | Grigio Steel | 8,65 l / 100 km


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 pro 2011, 21:40 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 27 čer 2010, 00:00
Příspěvky: 44
Bydliště: Karlovy Vary
Nějaké diesely jsem už roztahoval nebo byl u toho a na 3 a spojku s citem a je to ok. Takže toho bych se nebál.

Zatim jsem se neurval z práce k automechanikovi, tak jsem udělal laickou zkoušku tlaků motoru: postavil jsem auto z kopce a nechal ho převalovat přes horní úvratě s kvaltama.
Na 5 brzdný učinek žádný- jen se auto valilo s cukáním dolů.
Na 4 to samé.
Na 3 na každym válci mírně zpomalilo a 2 se jednou převalila a pak auto stálo.
Myslim že diesel by měl mít odpor válců znatelnej už na 5 rychl.stupeň.Tohle mělo stejnou rychlost jako kdybych startoval.

_________________
Fiat Marea Weekend 1.9TD100 97"


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 pro 2011, 21:40 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 02 pro 2011, 01:00
Příspěvky: 289
Bydliště: Trenčín Slovensko
kriz píše:
Jelikož se zimou materiál smrštuje, smrštuje se i hlava a součástky v ní..I když na první pohled člověka napadne, že se ventil smrští a vůle se zvětší,opak je pravdou, smrštují se i ty ostatní..,sice závisí na konstrukci, ale zde vůle zmizí...Velice na tohle trpěl Peugeot XUD, kde byla vůle na sání 0,15mm , kde se ventil časem "zaklepal" a v mrazu zůstal pootevřen a bylo po kompresi..U Fiatů se tohle tak často nestávalo, protože konstrukčně byla navržena vyšší vůle 0,30 , ale je možné, že někdo, kdo již hlavu dělal, nechal vůli menší a pak vzniká tento problém..Netvrdím, že je to tak u Tebe, ale z Tvého popisu, kdy nikdo nehýbal s čerpadlem a motor pořád šlapal je to jedna z možností..Zkus po ránu dát auto na lano, a na 3 rychlost zkus auto natočit..Jestli Ti chytne na otočení a půjde na všechny válce, je vůle dobrá , ale motor má nízkou kompresi patrně z důvodu opotřebení..Jestli bude stav obdobný, změřil bych ty vůle.. A jak tady hoši píšou o čerpadle, samozřejmě malý předvstřik tohle také zapříčinuje, ale když s tím nikdo nehýbal..Přidat na čerpadle po označení o 1mm , nemůže být na škodu... :)
dovolim si doplniť kriz: hlavne je to o tom,že hlava je z hlinikovej zliatiny a hlink jak je zname ma omnoho väčšiu tepelnu rozťažnosť,ako ocel,s ktorej su ventily,čiže sa v chlade aj viac zmršťuje a pokial maš zaklepane ventily,tak ti v chlade ostava medzera medzi sedlom a ventilom,tak si skus šparovou mierkou zmerať vôlu-saci 0,30+-0,05 vyfukovy 0,35+-0,05 a mimochodom kriz mam ešte aj Peugeot 306 break 1.9 D s motorom XUD ma vyše 300tis.km a ventylovu vôlu som za 5 rokov neriešil ešte a chyta krasne,ale netvrdim,že o tom probleme neviem,len je to asi aj hodne o tom,ako kto s tym autom zaobchadza,inak su to skvele motory,posledne dobre od P.S.A ... ;-)

_________________
Marea Weekend 1.9jtd (105k)2001 zelena metla


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 pro 2011, 22:19 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 02 pro 2011, 01:00
Příspěvky: 289
Bydliště: Trenčín Slovensko
Tomas-Oaza píše:
ano u benzinaku ti to cidlo zapne sytic aby ti to v zime nastartovalo :wink:
no hej,ale u "Téé-Dečka to teplotne čidlo nereguluje len dlžku žhavenia,ale aj davku paliva,bo pri štarte RJ berie signal od teplotneho čidla a od čidla otačiek motora,ignorujuc aj potenciometer akceleratora a aj signal od vstrekovačov,takže možne to je,aj keď sa môžem myliť... ešte možno skusiť pozrieť,či ide pri tom štartovani palivo do všetkych vstrekovačov...

_________________
Marea Weekend 1.9jtd (105k)2001 zelena metla


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 pro 2011, 17:59 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 08 říj 2009, 00:00
Příspěvky: 479
Andy- máš úplnou pravdu , tyhle motory/P 1,9 D,TD/ neměli konkurenci..A právě u P 306 s motorem 1,9 novější řady /mám za to DW/,který vypadá jako HDI majitelé předpokládají, že již mají hydra, ale není to pravda a právě u tohoto motoru jsem řešil tento problém -ventily bez vůle..
Jinak kompresi z kopce zkoušet je dost orientačníi, a co se týče roztahování, nejlepší samozřejmě je na 4. rychlostní stupeň a velkou rychlosti a pomalu pouštět spojku..Ale kolikrát to nejde..U hranice malé komprese válců je zajímavé, že motor třeba chytne při -4 stupních, ale druhý den při -5 již ne..A majitelé nevěří, že když to včera chytlo, proč dnes ne, je to jen 1 stupeň..Ale třeba je vítr, nebo dali auto za barák apod...Jinak tou rukou se poměrně dobře pozná ten rozdíl mezi válci..jeden se těžko přehodí a druhý jako víno..a to už je problém... :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 pro 2011, 22:56 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 08 pro 2005, 01:00
Příspěvky: 5325
Bydliště: Nikol-city 608479374
Motor: 2,4TDS
ja poustim kappu na 2 ku kdyz sem ji tahal

_________________
Lancia Kappa 2,0 16v turbo
subaju impjeza 1,6


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 pro 2011, 22:12 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 08 říj 2009, 00:00
Příspěvky: 479
Měl jsi dobře udělané rozvody a štěstí...Kdysi jsem měnil rozvody u starého Fiata 1,9 TD a manželka toho zákazníka přijela na návštěvu a já koukám, že jí to stojí na kopci .., pak odjížděla a pustila to z toho kopce a frk odjela..Tak se jí potom ptám proč a ona je v háji asi baterie, ale my takhle jezdíme už měsíc, najdu kopec a je to..A já na jaký kvalt..? Na jedničku je to blbý, musí být velký kopec , ale na tu dvolku chytne hned ,ale musíš rychle pustit spojku...A kdyby to přeskočilo, byl bych za vola já... :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 pro 2011, 23:06 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 02 pro 2011, 01:00
Příspěvky: 289
Bydliště: Trenčín Slovensko
to mala babenka šťastie,ja som mal pripad,že chalaniskovi došiel benzin na ceste,(mal Renault Megane 1.6 e)tak sa prešiel na najbližšiu pumpu,nalial benzin do auta a motor nie a nie naskočiť,hneď po prichode k autu a prvom pokuse o naštartovanie som počul ten charakteristicky zvuk motora bez kompresie... skočilo mu to keď mu dochadzal ten benzin a motor začal cukať...

_________________
Marea Weekend 1.9jtd (105k)2001 zelena metla


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 pro 2011, 23:05 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 27 čer 2010, 00:00
Příspěvky: 44
Bydliště: Karlovy Vary
TAk zatím jsem se mechošovi nedostal, ale ráno tady máme stále pod nulou, já nalil na plnou nádrž nafty 5 litrů benzínu a pro jistotu - aby se mazalo čerpadlo litr M2T (olej do dvoutaktu) a ráno startuju na otočení. Olej v motoru, chladící kapalina, teplota stále ok.
Možná jsem tam toho oleje mohl dát míň.

_________________
Fiat Marea Weekend 1.9TD100 97"


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 pro 2011, 21:06 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 02 pro 2011, 01:00
Příspěvky: 289
Bydliště: Trenčín Slovensko
takže už mariška štaruje normalne? keď zabrala takato alchímia tak skus potom kupiť aditivum od Vif s nazvom Super-diesel-aditiv a nadavkovať ho do nadrže,čo bude potom robiť...

_________________
Marea Weekend 1.9jtd (105k)2001 zelena metla


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 pro 2011, 22:48 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 27 čer 2010, 00:00
Příspěvky: 44
Bydliště: Karlovy Vary
JJ startuje krásně. Ráno na škrtnutí. Dnes jsem o tom přemýšlel a zkusim aditivum. Zkusim teda to co píšeš. Myslim že to pujde i s tim aditivem. Každopádně je to divný, tankuju kvalitní naftu a v zimně na ní nenastartuju.
Dnes jsem mluvil se známim co měl 19td v dodávce(Fiat) a zdyž ztratil kompresi tak mu to žralo litr oleje týdně a naloženej nevyjel kopec. Ale předělal žhavení na vypínač pod volantem, dlouho žhavil a nastaroval ráno vždycky. A taky mu na 19td100 3x praskla hlava.
Zato teď má ducato Jtd a tam mu neustále odchází ta jediná žhavící svíčka v sání. (údajně to ten motor tak má- jen jednu svíčku v sacim potrubí)

_________________
Fiat Marea Weekend 1.9TD100 97"


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 40 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz