FIAT Marea Fan Club

Usmívejte se na Marušky, Marušky se budou usmívat na vás!
Právě je 20 črc 2025, 02:40

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvek: 1 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Potize s provozem na benzin
PříspěvekNapsal: 22 dub 2025, 04:08 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 26 zář 2006, 00:00
Příspěvky: 1811
Bydliště: Vysocina-Zdarsko,Tel:608537629
Motor: 1.8 16V + LPG
Musim to vzit trosku zesiroka. Marea 1.8,r.v. 97,hlinikove sani,najeto 315t. km,nova lambda svicky olej,vetsina z poslednich 250t. km najeta na LPG.Uz nestartuje nabrnk,rek bych,ze komprese neni co byvala,a az se natlakuje olej kam ma,chytne,asi na 3-4 prevaleni.Volnobeh stabilni.Vaha i klapka procistena sprejem za chodu motoru,pri castecne demontazi skrtici klapky, civky volnobehu nastrikano i primo do klapky,prisroubovano zpet,a po chvili startovani
Problem se vyskytuje pouze pri provozu na benzin,pri LPG se neprojevi. Ma zhruba nasledujici charakteristiku: Pri plne ohratem aute(u studeneho neni pozorovano) se muze stat,pri otackach mezi 2000 az 3200 cca,prestane jit za plynem,zacne motor jaksi pocukavat,prislapnuti pedalu situaci jen zhorsi. Naopak kdyz zacne pocukavat,a ihned povolim nohu na plynu,tj. snizim pozadavek na vykon,cukani ihned prestane,a nasledujici opatrne pridani plynu jiz cukani nemusi,ale muze obevit.Pomaha i polechtat pedal spojky,navysit otacky bez zateze na 3000 a vic a s pomalym povolovanim spojky a pridanim plynu drzet v otackach. Jde mi o to,jak vyloucit nektere moznosti,treba tim,ze bude nekdo na srazu ochotny a schopny to napichnout a odsledovat za jizdy,kdy se to pokusim vyvolat.Nekdy se podobne cukani objevi pri deceleraci,pri LPG a otackach pod 2000.Staci lehce pridat plyn,malo caste.Ale utesnily se netesnosti za vahou a snad dobre.
Mozne priciny.
-pri ohratem motoru a otackach 2000+ se zacnou uplatnovat napr. nejake spalovani/odsavani palivovych par (?),take se zacne prisavat z klikovky pres nejaky podtlakovy ventil?,jez je soucasti skrtici klapky.
- muze se jednat o detonacni spalovani,i kdyz beru 100okt benzin,a v nem bio,LPG je na tom s oktany jeste lepe. Nicmene pokud by toto zpusobovala adaptace parametru na provoz s vyssimi oktany,a hodnoty ulozene by se vyrazneji lisily od hodnot potrebnych,nemam zkusenosti to posoudit. Lze sledovat v diag detonacni cidlo? Muze jit o samozapaly,z napeceneho karbonu nekde uvnitr valcu?
- Nejaky problem s prisavanim falesneho vzduchu,ktery neni kriticky,pokud jsou otacky do 2000 a smes obohacovana,a v otackach nad 3000 uz je problem naredeny celkovym objemem palivove smesi.
- Problem s netesnosti BA vstriku,ze by nekdy uplne nedovrely,ci se zpozdenim a cedily benzin i v dobe,kdy uz nemaji.Mam za to,kdyby se problem tykal cerpadla,spis by byly problemy pri startu,a pri vysokem vykonu/odberu benzinu.
- Neco jineho,co mne nenapadlo. Takze jak vyloucit nektere moznosti live merenim.

Ja s tim jezdit dokazu bez vetsich problemu,ale radeji bych ten problem mel vyresenej,protoze kdyz dojde LPG,bude to o nahode,proto ji i nerad pujcuji.
Diky za pozornost

_________________
Fiat Tipo Kombi 1.4 T-Jet,Rubína alias Ruby LPG
Marea Weekend 1.8 16V HLX - Popelka LPG >Reborn (Sypu to do ni,a uz to neni kybl zrezlejch sroubu.Tak at vydrzi motor)
Obrázek
Fiat Panda II - manzelka,LPG Magic 3


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvek: 1 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz